عصر سخت دخئا و ۱۰ بازیکن دیگر در کازان

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۲۶
    کد خبر :306328

تیم ملی فوتبال اسپانیا با حضور داوید دخئا و ۱۰ بازیکن دیگر در کازان روسیه به مصاف ایران می رود.

سه ماه پیش جیانی اینفانتینو ، رییس فیفا به تهران رفت و از حسن روحانی خواست تا زنان اجازه ورود به ورزشگاه را داشته باشند. با این حال هنوز این اتفاق رخ نداده است. فوتبال در ایران که کشوری ۸۰ میلیون نفری است محبوبیت زیادی دارد و اکنون جام جهانی به یک شور ملی تبدیل شده است. مسعود شجاعی، یکی از بازیکنان تیم‌ ‌ملی از روحانی خواست که درهای ورزشگاه‌ها به روی بانوان ایرانی باز شود. بازیکن سابق اوساسونا و لاس پالماس گفت‌: سال‌ها است در تیم‌ ‌ملی حضور دارم اما مادرم نتوانسته است بازی ام را از نزدیک تماشا کند.

ایران امروز در حالی در کازان به مصاف ‌اسپانیا می رود که از حمایت ۱۵ هزار هوادار برخوارد است و نیمی از تماشاگران ایرانی خانم هستند.

این قضیه کمترین چالش تیم کارلوس کی‌روش است. در تیم‌ ‌ملی اسپانیا داوید دخئا حضور دارد، فرناندو هیرو تصمیم گرفته است هنوز به او اعتماد داشته باشد و از او به عنوان دروازه‌بان اصلی تیم‌ ‌ملی فوتبال استفاده کند. دخئا دومین دروازه‌بان است که در لیگ برتر انگلیس کمترین گل را دریافت کرده است (۲۸). او توانسته است ۸۰ درصد ضربات را مهار کند اما در اسپانیا شرایط متفاوت است. پرتغال توانست از سه ضربه در چارچوب خود سه بار دروازه‌ دخئا را باز کند. او با لاروخا در ۳۰ بازی ۱۹ گل دریافت کرده است اما ۹ گل اخیر در ۶ بازی آخر اتفاق افتاده است. با این حال هیرو دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد ما امشب با دخئا و ۱۰ بازیکن دیگر به میدان خواهیم رفت.

همچنین این بازی فرصتی است که دنی کارواخال به میدان برود. او در ‌دقیقه ۳۶ فینال لیگ قهرمانان اروپا که بین رئال مادرید و لیورپول برگزار شده بود، آسیب دید و پس از آن نتوانست در میادین حضور پیدا کند. همه چیز برای بازگشت مدافع اسپانیایی آماده است. در این بازی لوکاس واسکس نیز می‌تواند در ترکیب لاروخا حضور داشته باشد. او هنوز یک بازی کامل برای اسپانیا انجام نداده است ولی در رئال مادرید نشان داده است که می‌تواند حریفان را آزار دهد.

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران همیشه بازی دفاعی از خود به نمایش می‌گذارد. این تیم از ۱۹ بازی رسمی خود در ۱۵ دیدار دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. قدرت تیم‌ ‌ملی ایران در ضربات آزاد و صبور بودن است. ایرانی ها به ‌این‌ ترتیب توانستند برتر از مراکش در نیمه اول باشد. آن ها با ۶ بازیکن در زمین خودی تنها ۳۵ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند و در یک ربع آخر این عدد به ۲۸ درصد کاهش یافت. در نهایت در نیمه دوم بدون این که توپی به سمت دروازه‌ بزنند توانستند با گل به خودی بازیکن حریف پیروز میدان شود.

ایران در حالی در جام جهانی حضور دارد که با مشکلات سیاسی روبرو بوده است. این تیم دیدار دوستانه‌اش را برابر یونان در استانبول از دست داد چون دیپلمات‌های یونانی در کشور ترکیه به مشکل برخوردند. برگزاری این دیدار در آتن نیز به دلایلی لغو شد. همچنین کوزوو نخواست تا با ایران بازی کند. نایکی نیز بازیکنان ایرانی را از پوشیدن کفش‌های این شرکت محروم کرد. این اتفاق به خاطر تحریم‌ها علیه ایران رخ داد.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌، با این حال به نظر می‌رسد ایران از لحاظ تیمی در بهترین شرایط خود را به جام جهانی رسانده است. اشکان دژاگه که در تهران متولد و در برلین رشد کرده است، گفت‌: هرگز چنین تیم قدرتمندی نداشتیم. بازیکنان زیادی در اختیار داریم که در اروپا پا به توپ هستند و تجربه زیادی دارند. چهار سال است که بازی ما بر اساس سیستم دفاعی و ضد حمله است. اکنون نیز بازیکنان باهوشی در خط حمله داریم.

۱۴ بازیکن کارلوس کی‌روش خارج از ایران بازی می‌کنند اما هیچ یک در پنج لیگ بزرگ اروپایی پا به توپ نیستند. قابل توجه ترین بازیکن این تیم جهانبخش است که لیگ هلند را با به ثمر رساندن ۲۱ گل به پایان رساند و توانست آقای گل شود. هم تیمی‌هایش امروز یک دیوار را بدون روزبه چشمی برقرار خواهند کرد. اتفاقی که تیم‌ ‌ملی فوتبال اسپانیا در ۱۰ سال اخیر به خود ندیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید