انفجار در ایستگاه قطار لندن / چند نفر مجروح شدند

    کد خبر :306270

پلیس حمل و نقل انگلیس عصر سه شنبه اعلام کرد که در پی انفجار خفیف در ایستگاه ساوتگیت واقع در شمال لندن، چند نفر مجروح شده اند.

به گزارش ایرنا، این نهاد امنیتی با صدور بیانیه‌ای اضافه کرد کسی آسیب جدی ندیده، اما تحقیقات در رابطه با این حادثه در جریان است.
در این بیانیه آمده است: پلیس در ساعت ۷ و ۳ دقیقه (به‌وقت محلی) به گزارشی درباره وقوع انفجار و فرار مردم در نزدیکی ایستگاه ساوتگیت پاسخ داد. بر اساس این بیانیه ایستگاه ساوتگیت و خیابان‌های اطراف مسدود شده تا روند تحقیقات تکمیل شود.
پلیس همچنین اعلام کرد که مأموران آتش‌نشانی و امدادگر در محل حادثه حاضرشده‌اند، اما تا لحظه ارسال این گزارش، تروریستی بودن این انفجار را تائید نکرده است.
شاهدان محلی می‌گویند که علاوه بر نیرو‌های امنیتی، سگ‌های پلیس نیز در محل حادثه حضور دارند. به گفته آن‌ها، پلیس ساکنین محلی را از منازل خود تخلیه کرده است.
سازمان حمل و نقل لندن نیز اعلام کرد که در پی وقوع این حادثه تردد قطار‌ها در خطوط مواصلاتی شمال لندن با تأخیر مواجه شده است.
این حادثه در حالی رخ می‌دهد که سطح هشدار امنیتی در انگلیس در مرحله شدید قرار دارد و حمله تروریستی به‌شدت محتمل است، اما قریب‌الوقوع نخواهد بود.
انگلیس در سال گذشته صحنه ۵ حمله تروریستی بوده که در اثر آن ده‌ها تن کشته و صد‌ها تن دیگر زخمی شدند. در همین پیوند سطح هشدار امنیتی برای دو بار به مرحله بحرانی (آخرین مرحله) رسید و دوباره به مرحله شدید پایین آمد. مرحله بحرانی یعنی «وقوع یک حمله قریب‌الوقوع تروریستی انتظار می‌رود».
گفتنی است که امروز اولین سالگرد حمله تروریستی شمال لندن است که در جریان آن‌یک نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید