جدیدترین اخبار
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۶ اجتماعی کد خبر :306136
مسئول کمیسیون فرهنگی و پیوست نگاری شورای عالی انقلاب فرهنگی:

ابعاد سند تحول بنیادین هنوز برای مسوولان مشخص نیست

مسئول کمیسیون فرهنگی و پیوست نگاری شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سند تحول توسط آموزش و پرورش و دولت‌ها و دیگر بخش‌های نظام، جدی گرفته نشده است، گفت: اساسا هنوز ابعاد تحول بنیادین برای مسئولان روشن نیست.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن بنیانیان با بیان اینکه سند تحول نه توسط خود آموزش و پرورش و نه دولت‌ها و نه دیگر بخش‌های نظام، جدی گرفته نشده است، گفت: اساسا هنوز ابعاد تحول بنیادین برای مسئولان روشن نیست. در سند تحول می‌خواهیم هم محتوای دانش و هم فرهنگ نسل جدید را تغییر دهیم و این کار شیوه جدیدی از کشور داری را می طلبد که یکی از آثار آن توجه همه جانبه به حل مسائل آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به نیروی انسانی و استخدام ها در راستای اجرایی کردن سند تحول، اظهار کرد: سازمان امور اداری باید به وزارت خانه برود و مشکلات را بررسی و اصلاح کند. همچنین سازمان برنامه و بودجه باید به سراغ این وزارت خانه برود و تغییرات را بررسی کند. از طرفی مجلس نیز باید سالی یک بار حداقل، جلسه غیر علنی برگزار کند و مسائل آموزش و پرورش را بررسی و نیازهای آنها را در حوزه قانون بررسی کند درحالیکه آموزش و پرورش به شدت درگیر مجلس شورای اسلامی است زیرا اکثر نمایندگان مجلس کاری به سند تحول بنیادین ندارند و فقط مثلا می خواهند رئیس آموزش و پرورش منطقه را تغییر دهند و دور بعد رای بیاورند؛ متاسفانه آموزش و پرورش، نمی‌تواند این واقعیت تلخ را بیان کند چون فردا تبدیل به استیضاح می‌شود.

مسئول کمیسیون فرهنگی و پیوست نگاری شورای عالی انقلاب فرهنگی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، بیان کرد: آموزش و پرورش نیاز به ۹۰۰ هزار معلم با انگیزه، با دانش مهارت روز نیاز دارد و هر چقدر به سمت آموزش‌های ابتدایی نزدیک می شود، آن کار پیچیده تر می شود. هنوز فکر می کنیم برای آموزش و دبستان، دیپلم و فوق دیپلم کافی است و این بخشی از تحولاتی است که باید برای اجرای سند تحول بنیادینبه آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه پس از نیروی انسانی، مدیریت کارآمد دومین نیاز سند تحول بنیادین است، اظهار کرد: امروز ۱۱۰ هزار مدرسه داریم و این مدیر مدرسه است که باید انگیزه، نشاط و حرکت را در دانش آموز و معلم ایجاد کند. دانشی که معلم برای اداره کلاس و تدریس و تربیت نیاز دارد اما دانش وزیر آموزش و پرورش نیز باید بیشتر باشد زیرا موضوع معلم، انسان است. درک این موضوع نیاز به آموزش ضمن خدمت بالا و نظام آموزشی قدرتمند و همچنین سیستم های نظارتی کارآمد دارد.

روی خط خبر

  • عرضه بیش از ۹۳ هزار تن فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی
  • آسیب به ۲۷۰ باب منزل روستایی در زلزله «سنخواست»
  • پیگیری جدی سازمان بورس برای اجرای کامل حاکمیت شرکتی
  • برنامه درسی به شدت حافظه‌گراست
  • افزایش نرخ دلار و پوند بانکی
  • قفلی که با پول‌پاشی هم باز نشد!
  • ربیعی درباره معیشت کارگران و بازنشستگان می‌گوید
  • دولت ریسک شفاف سازی را پذیرفته است
  • پس‌لرزه‌های گزارش «ثامن‌الحجج»
  • کارگردان سری سوم نگهبانان کهکشان اخراج شد!
  • قانون مسدودکننده دقیقا چیست؟
  • پروتکل ارزیابی فرامرزی تاثیرات زیست محیطی بر خزر امضا شد
  • سنگینیان: توجیهی برای اختصاص ارز ۴۲۰۰تومانی به مسافران وجود ندارد
  • اشتباه دوباره در انتخاب رئیس کل بانک مرکزی؟
  • لزوم شکل گیری فوری واحدهای آمار در دستگاه‌های استان تهران
  • تحریم برندبازها و ناکامی سوپراستارها!
  • تعیین ارز مسافرتی براساس نرخ بازار ثانویه
  • الاخبار: پاکستان به درخواست آمریکا و عربستان برای تشکیل «اتاق عملیات نظامی» در مرز ایران، پاسخ منفی داد
  • دامپزشکی: سوختگی گاومیش‌ها دیر اطلاع داده شد
  • آمریکا: از برخی تحریم‌ها چشم‌پوشی می‌کنیم / ایران: احتمال اینکه ترامپ با ما تماس بگیرد، بیشتر است
  • ابلاغ دستور العمل اجرایی مدیریت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان
  • میزان محبوبیت کالا‌های «ساخت ایران» در دنیا: پاکستان ۴۹، آمریکا ۲۳، عربستان ۱۴ و فرانسه ۳ درصد
  • جلودارزاده: اگر تغییر کابینه با افراد کارآمدتر انجام نشود، نفعی که ندارد هیچ، باعث ضرر هم می‌شود
  • رای الیوم: از خاویر سولانا که سفرش به ایران دردسرساز شد بپرسید چرا آمریکای ترامپ محبوب نیست
  • کاستی‌های برنامه‌ریزی کلان آموزشی و درسی کشور
  • افشای تخلفات سلبریتی‌ها برای انحراف اذهان!
  • پرواز هتل ترانسیلوانیا بر فراز آسمانخراش جهنم
  • غلامحسین کرباسچی: روحانی تکلیف ترمیم کابینه را تعیین کند
  • حسین عبده تبریزی :دلار ۴نرخی می‌شود
  • تبعات کاشت «چمن» در فضای شهری