جدیدترین اخبار
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۶ اجتماعی کد خبر :306136
مسئول کمیسیون فرهنگی و پیوست نگاری شورای عالی انقلاب فرهنگی:

ابعاد سند تحول بنیادین هنوز برای مسوولان مشخص نیست

مسئول کمیسیون فرهنگی و پیوست نگاری شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سند تحول توسط آموزش و پرورش و دولت‌ها و دیگر بخش‌های نظام، جدی گرفته نشده است، گفت: اساسا هنوز ابعاد تحول بنیادین برای مسئولان روشن نیست.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن بنیانیان با بیان اینکه سند تحول نه توسط خود آموزش و پرورش و نه دولت‌ها و نه دیگر بخش‌های نظام، جدی گرفته نشده است، گفت: اساسا هنوز ابعاد تحول بنیادین برای مسئولان روشن نیست. در سند تحول می‌خواهیم هم محتوای دانش و هم فرهنگ نسل جدید را تغییر دهیم و این کار شیوه جدیدی از کشور داری را می طلبد که یکی از آثار آن توجه همه جانبه به حل مسائل آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به نیروی انسانی و استخدام ها در راستای اجرایی کردن سند تحول، اظهار کرد: سازمان امور اداری باید به وزارت خانه برود و مشکلات را بررسی و اصلاح کند. همچنین سازمان برنامه و بودجه باید به سراغ این وزارت خانه برود و تغییرات را بررسی کند. از طرفی مجلس نیز باید سالی یک بار حداقل، جلسه غیر علنی برگزار کند و مسائل آموزش و پرورش را بررسی و نیازهای آنها را در حوزه قانون بررسی کند درحالیکه آموزش و پرورش به شدت درگیر مجلس شورای اسلامی است زیرا اکثر نمایندگان مجلس کاری به سند تحول بنیادین ندارند و فقط مثلا می خواهند رئیس آموزش و پرورش منطقه را تغییر دهند و دور بعد رای بیاورند؛ متاسفانه آموزش و پرورش، نمی‌تواند این واقعیت تلخ را بیان کند چون فردا تبدیل به استیضاح می‌شود.

مسئول کمیسیون فرهنگی و پیوست نگاری شورای عالی انقلاب فرهنگی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، بیان کرد: آموزش و پرورش نیاز به ۹۰۰ هزار معلم با انگیزه، با دانش مهارت روز نیاز دارد و هر چقدر به سمت آموزش‌های ابتدایی نزدیک می شود، آن کار پیچیده تر می شود. هنوز فکر می کنیم برای آموزش و دبستان، دیپلم و فوق دیپلم کافی است و این بخشی از تحولاتی است که باید برای اجرای سند تحول بنیادینبه آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه پس از نیروی انسانی، مدیریت کارآمد دومین نیاز سند تحول بنیادین است، اظهار کرد: امروز ۱۱۰ هزار مدرسه داریم و این مدیر مدرسه است که باید انگیزه، نشاط و حرکت را در دانش آموز و معلم ایجاد کند. دانشی که معلم برای اداره کلاس و تدریس و تربیت نیاز دارد اما دانش وزیر آموزش و پرورش نیز باید بیشتر باشد زیرا موضوع معلم، انسان است. درک این موضوع نیاز به آموزش ضمن خدمت بالا و نظام آموزشی قدرتمند و همچنین سیستم های نظارتی کارآمد دارد.

Ad

Ad

روی خط خبر

  • پاسکاری اروپا درباره میزبانی از سازوکار ویژه ادامه دارد
  • دیدار رئیس جمهوری عراق با رهبر انقلاب
  • اردوغان: نمی‌گذاریم کسی ترکیه را حیات خلوت خود کند
  • انتقاد آنکارا از انتشار تصویر نیروهای آمریکایی با گروه‌های کُردی
  • قیمت خودرو در بازار امروز
  • غافلگیری مخاطب در سری جدید برنامه «کودک شو»
  • امشب؛ آخرین قسمت سریال «حوالی پاییز»
  • راه‌اندازی بازار گل در محدوده بهشت زهرا(س)
  • انتقاد تُند و تیز آیت‌الله نوری همدانی از سازمان‌‌های حقوق‌بشری
  • عبور تعداد کودکان مهاجر در بازداشتگاه‌های آمریکا از مرز ۱۴۰۰۰ نفر
  • تازه ترین خبرها از بازیگران «ممنوعه» پس از رفع توقیف
  • شهردار منتخب تهران: تابع قانون هستم
  • نخستین کنسرت پاییزی خواننده مشهور و پرحاشیه
  • حکم حناچی هنوز صادر نشده؛ افشانی فعلا شهردار تهران است
  • آمریکا موضوع معامله با ترکیه در خصوص «گولن» را تکذیب کرد
  • معامله ۳۱۳ هزار تن انواع کالا در بورس کالا ثبت شد
  • روسیه باید به تصمیم اوپک اعتماد کند
  • آمریکا از آسانژ شکایت می‌کند
  • تردید سوخو روسیه برای فروش هواپیما به ایران/ کسب تکلیف شرکت روسی از آمریکا
  • تلاش دلال‌ها برای افزایش قیمت دلار به کانال ۱۲ هزار تومان
  • سرنوشت دختری که زانویش با دریل سوراخ شد
  • خبری خوش برای هواداران «محسن ابراهیم زاده»
  • بازجویی مجدد از همسر نتانیاهو به اتهام فساد مالی
  • قیمت نفت‎خام سنگین ایران حدود ۸ دلار افزایش یافت
  • با مسئولانی که بعد از ۱۵ آذر به بازنشستگان حقوق بدهند برخورد می‌شود
  • فروش ۳۹ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در ۶ ماه
  • باید برای حضور ماندگار در روسیه برنامه‌ریزی کنیم
  • اژه‌ای به فراکسیون ولایی می‌رود
  • ارز مسافرتی ۱۵۰۰ تومان ارزان شد
  • ریزش یک‌دست در بورس تهران
  • Ad