توسعه در غرب کارون معطل خارجی‎ها نمی‎ماند

    کد خبر :306095

مدیرعامل شرکت متن گفت:حضور شرکت‎های بین‎المللی برای بهره‎‏مندی ایران از سرمایه و فناوری‏‎های خارجی مغتنم است،اما فرآیند توسعه در غرب کارون معطل حضور شرکت‎های خارجی نیست و با جدیت ادامه دارد.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت نفت، تورج دهقانی با بیان اینکه فعالیت‎های توسعه‎ای در میدان آزادگان جنوبی در جریان است و امیدواریم با ادامه این روند، شاهد افزایش حداقل ۷۰ هزار بشکه‎ای ظرفیت تولید روزانه این میدان تا پایان امسال باشیم، ادامه داد: در عین حال مذاکرات برای اجرای طرح یکپارچه توسعه آزادگان و تعیین تکلیف توسعه میدان‌های آذر و یاران در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی ادامه دارد.

دهقانی با بیان این‎‎که همکاری با شرکت‎های بین‎المللی، نافی حمایت از توانمندی‎های داخلی نیست و اتفاقا در بلندمدت، منجر به توسعه توان داخلی در سایه ایجاد فضای رقابتی خواهد شد، ادامه داد: شرکت‎های خارجی راغب به کاهش همکاری با ایران نیستند، اما به هر حال میزان تاثیرپذیری اقتصاد این کشورها از آمریکا در تصمیم‎گیری‌های‎شان بی‎تاثیر نیست.

وی به همکاری دانشگاه تهران و شرکای فرانسوی‎اش در طرح توسعه فناورانه میدان آزادگان هم اشاره کرد و افزود: بدیهی است مشورت گرفتن و تصمیم‎گیری بر مبنای تجمیع نظرات و پیشنهادهای مختلف، سازنده‎تر است.

مدیرعامل شرکت متن درباره این همکاری توضیحات بیشتری داد و با یادآوری این‎که هر بحثی درباره مخزن، با درصدی نااطمینانی همراه خواهد بود، گفت: دانشگاه تهران با همکاری Beicip-Franlab و IFP فرانسه، مدل دینامیکی را که برای توسعه آزادگان طراحی کرده‎اند تحویل داده‎اند و ما از ایشان خواسته‎ایم آیتم‎های کاربردی‎تر و عملیاتی‎تری را در این طرح لحاظ کنند تا پژوهش صرف نباشد و بتواند به طور ملموس و کاربردی به فرآیند توسعه میدان کمک کند.

دهقانی با اشاره به این‎که توسعه میدان‎های نفتی غرب کارون اولویت نخست وزارت نفت است، ابراز امیدواری کرد که شرکت متن با هدف‎گذاری‎های مشخص‎تر و اعمال شفافیت بیشتر در روندهای کاری، بتواند با تخصیص بهینه منابع در مسیر تحقق اهداف ترسیم شده گام بردارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید