موسسه حقوقی خلیج فارس: آمریکا از برائت شیخ علی سلمان مطلع است

    کد خبر :306083

موسسه حقوقی خلیج فارس اعلام کرد آمریکا که خود از طرفهای طرح مبتکرانه برای حل بحران بحرین در ۲۰۱۱ بوده به خوبی بر برائت شیخ علی سلمان واقف است.

به گزارش مهر، موسسه حقوق خلیج برای حقوق بشر ودموکراسی با نزدیک شدن به جلسه صدور حکم علیه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق -بزرگترین جریان مخالف رژیم آل خلیفه در بحرین- با نامه ای به دولت آمریکا، یاد آور شد که دولت قبلی آمریکا یکی از طرفهای طرحی در سال ۲۰۱۱ بوده است که اکنون شیخ علی سلمان بر اساس آنها محاکمه می گردد.

این موسسه در این نامه با اشاره به اینکه تاریخ سیاسی شیخ علی سلمان به سخنان مسالمت آمیز و میانه رو وی همیشه شناخته شده است آورده سلمان سمبل صلح و عدم خشونت است .

موسسه خلیج اضافه نموده شیخ علی سلمان به علت ابراز نظرهای سیاسی اش به شکل علنی، دموکراسی خواهی، دفاع از حق ملت مبنی بر مشارکت سیاسی، مبارزه با فساد و سرکوب مورد هدف قرار گرفته است.

این نامه تاکید دارد: آمریکا که خود طرفی از طرح مبتکرانه برای حل بحریان در بحرین در سال ۲۰۱۱ بوده به خوبی واقف است که تماسهای تلفنی در سال ۲۰۱۱ (بین شیخ علی سلمان و دستیارانش با طرف قطری) که دادستانی بحرین با استناد به آنها شیخ علی سلمان را متهم نموده است جزیی از آن طرح بوده و بصورت علنی صورت گرفته است.

در این نامه الغای تمامی اتهامات نسبت داده شده به شیخ علی سلمان، توقف تبعیض و تمامی اعمال ضد حقوق بشری و مجازات مرتکبین آنها و آزادی تمامی زندانیان سیاسی مطالبه گشته است و برا ی گفتگوی فراگیر ملی با حضور تمامی طرفهای مخالف در بحرین دعوت بعمل آمده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید