کاهش نرخ بیکاری در ترکیه

    کد خبر :306043

نرخ بیکاری تا پایان ماه مارس در ترکیه با ۱.۶ درصد کاهش به ۱۰.۱ درصد رسید.

دفتر آمار ترکیه اعلام کرد شمار افراد بیکار ۱۵ سال به بالا در این کشور با ۴۳۲هزار نفر کاهش به نسبت مدت مشابه سال قبل به ۳.۲ میلیون نفر رسیده است. در همین مدت نرخ بیکاری بخش کشاورزی با ۱.۸ درصد کاهش به ۱۱.۹ درصد رسید. همچنین نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال با ۳.۷ درصد کاهش به ۱۷.۷ درصد رسیده است.

به گزارش بازتاب،شمار شاغلان ترک در این مدت با یک میلیون افزایش به حدود ۱۰.۳ میلیون نفر رسیده است تا بدین ترتیب نرخ اشتغال در این کشور با یک درصد افزایش به ۴۷.۱ درصد برسد. از این تعداد، ۱۷.۷ درصد در بخش کشاورزی، ۱۹.۷ درصد در بخش صنعت، ۷.۳ درصد در بخش ساخت و ساز و ۵۵.۳ درصد در بخش خدمات مشغول به کار بوده‌اند.

طبق آمارهای رسمی، نرخ مشارکت در بازار کار این کشور ۵۲.۴ درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۲ درصد افزایش یافته است و شمار افراد حاضر در بازار کار با ۵۷۸هزار نفر افزایش به ۳۱.۷ مییلون نفر رسیده است.

نرخ مشارکت مردان با ۰.۱ درصد کاهش به ۷۱.۸ درصد رسیده است اما نرخ مشارکت زنان با ۰.۵ درصد افزایش به ۳۳.۴ درصد رسیده است. همچنین شمار افرادی که بدون بیمه تامین اجتماعی و قرارداد کار مشغول به کارند با ۰.۷ درصد کاهش به ۳۲.۴ درصد رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید