وزارت بهداشت تا هفته آینده درباره اعزام دختران شین‌آبادی به خارج از کشور اعلام نظر می‌کند

    کد خبر :306023

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت که اظهارنظر قطعی وزارت بهداشت درباره احتمال اعزام دختران پیرانشهری به خارج از کشور برای درمان آنها طی هفته آینده اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، رسول خضری در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ساعت ۸:۳۰ صبح امروز نشستی با حضور کمیسیون پزشکی و تیم فوق تخصصی پزشکی دانش‌آموزان حادثه دیده شین‌آباد در محل بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد. با توجه به اینکه این بیمارستان در شش سال گذشته خدمات درمانی به دانش‌آموزان ارائه کرده، قرار بود تصمیم‌گیری اصلی درباره اعزام این دانش‌آموزان به خارج از کشور یا تامین امکانات در داخل برای درمان آنها تصمیم‌گیری اصلی انجام شود.

وی افزود: با توجه به معاینات صورت گرفته و همچنین ارسال مدارک پزشکی این دانش‌آموزان به خارج از کشور، این تصمیم تا یک هفته آینده از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود تا مشخص شود آیا نیاز به اعزام است یا ادامه درمان در داخل انجام خواهد شد؟

خضری اضافه کرد: تاکنون اولیای دانش‌آموزان بسیار صبوری کردند و چند سال پیش هم که وزارت بهداشت گفت در صورت لزوم دانش‌آموزان را به خارج اعزام می‌کند، خانواده‌ها گفتند تجهیزات را به داخل کشور بیاورید تا برای همه بیماران سوختگی مثمرثمر باشد اما متاسفانه وزارت بهداشت به تعهد خود عمل نکرد. همچنین مبلغ یک میلیارد تومان در سال که قرار بود به بیمارستان حضرت فاطمه (س) پرداخت شود، تنها یک سال پرداخت شد و ۲۷ اسفند سال گذشته هم مبلغی پرداخت شد که اعتبار کافی نبود.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس خاطرنشان کرد:‌ در صورتی که قرار باشد عمل جراحی این دانش‌آموزان در داخل کشور انجام شود، وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه باید اعتبار لازم را در اختیار بیمارستان حضرت فاطمه (س) قرار دهند اما اگر این توانایی وجود ندارد دانش‌آموزان باید به خارج اعزام شوند تا تدابیر اساسی برای آنها اندیشیده شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه معاینات دختران پیرانشهری با حضور یک تیم برجسته پزشکی انجام شده، اظهار کرد: به طور معمول ۱۵ تا ۲۰ سال طول درمان بیماران سوختگی است و این دانش‌آموزان حداقل ۱۰ سال دیگر درمان‌شان به طول می‌انجامد و برخی تا آخر عمر نیاز به مداوا دارند بنابراین امیدواریم وزارت بهداشت هر چه سریعتر اظهارنظر قطعی خود را درباره اعزام این دانش‌آموزان به خارج یا ادامه روند درمان در داخل کشور را اعلام کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید