عجیب بودن تقویم ایرانی‌ برای اسپانیایی‌ها

  • ورزشی
  • سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۲۳
    کد خبر :305906

تقویم ایرانیان برای رسانه‌های اسپانیایی عجیب است.

روزنامه آس اسپانیا در بخشی از گزارش خود برای بازی ایران و اسپانیا به تفاوت تقویم ایرانی ها با تقویم میلادی پرداخته است.

روزنامه آس در گزارشی آورده است: ” تیم‌ ‌ملی فوتبال ‌اسپانیا و ایران برای نخستین بار در جام جهانی به مصاف هم می‌روند. با این حال شرایط دو تیم کاملا متفاوت است. در ‌اسپانیا این بازی بیستم ژوئن ۲۰۱۸ برگزار می‌شود، این‌ در حالی است که در تقویم ایرانی این بازی ۳۰ خرداد سال ۱۳۹۷ انجام می‌شود. در ایران از تقویم پارسی (شمسی) استفاده می‌شود که کاملا متفاوت با تقویم اروپایی‌هاست. سال جدید در این کشور با شروع بهار (۲۰ یا ۲۱ مارس) آغاز می‌شود و در این روز نوروز، جشن سال جدید را برگزار می‌کنند. ۶ ماه نخست سال ۳۱ روز و پنج ماه دیگر ۳۰ روزه است و آخرین ماه نیز تنها ۲۹ روز دارد.”

در ادامه این گزارش روزنامه اسپانیایی آمده است: ” نام‌های ماه‌های ایرانی ( فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد، شهریور، مهر، آبان، آذر، دی، بهمن و اسفند) و روزهای هفته‌ نیز متفاوت است. ایرانی‌ها سه تقویم را می‌شناسند. آن‌ها برای کارهای روزانه خود از تقویم پارسی استفاده می‌کنند، اما برای جشن‌های مذهبی‌شان از تقویم قمری بهره می‌برند و سومین تقویم، میلادی است که برای کارها و روابط بین‌المللی خود از آن استفاده می‌کنند.”

به‌ گزارش ‌ایسنا، دیدار فردا (چهارشنبه) برای هر دو کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. یک پیروزی و کسب سه امتیاز نیمی از مسیر را برای رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی قطعی می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید