الزام ثبت وضعیت محصولات غیر تراریخته دارای مشابه تراریخته

    کد خبر :305805

اداره کل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی وزارت بهداشت تمامی شرکت ها را به ثبت وضعیت محصولات غیر تراریخته دارای مشابه تراریخته در سامانه TTAC ملزم کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت بهداشت، دکتر وحید مفید مدیر کل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی در نامه ای به مسئولین فنی و مدیران عامل شرکتهای واردکننده و تولید کننده فرآورده های غذایی و آشامیدنی آنها را ملزم کرد در هنگام اخذ IRC نسبت به بارگذاری مدارک و مستندات محصولات غیر تراریخته که مشابه تراریخته آنها وجود دارد در سامانه TTAC مبنی بر (NON GMO) و یا (GMO) بودن هر محموله وارداتی اقدام کنند.

در این نامه خطاب به مدیران و مسئولین فنی شرکت ها تاکید شده است: تاییدیه آزمایشگاهی و کنترل تراریختگی و یا عدم تراریختگی انجام و اسناد مرتبط را در بایگانی شرکت نگهداری کنند.

در متن این نامه آمده است: «احتراماً پیرو بخشنامه شماره ۳۰۶۸۸/۶۷۵ تاریخ ۲۰ خرداد ۹۶ در خصوص لزوم کنترل مواد و فرآورده های دارای ترکیبات ترا ریخته، اعم از محصولات وارداتی و یا تولید داخل به اطلاع می رساند از صدور تاریخ این نامه باید محصولات غیر تراریخته که مشابه تراریخته آنها وجود دارد از قبیل روغن ها و دانه های (سویا، پنبه دانه، کلزا، ذرت و لستین) در هنگام اخذ IRC نسبت به بارگذاری مدارک و مستندات در سامانه TTAC مبنی بر (NON GMO) و یا (GMO) بودن هر محموله وارداتی اقدام کند.

در صورت تولید محصولات و یا در زمان ترخیص محموله های وارداتی فوق الذکر باید اقدام لازم در خصوص تاییدیه آزمایشگاهی و کنترل تراریختگی و یا عدم تراریختگی انجام و اسناد مرتبط را در بایگانی شرکت نگهداری کنند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید