مجلس با فوریت بررسی لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها مخالفت کرد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۰۱
    کد خبر :305716

نمایندگان مجلس با بررسی اولویت‌دار لایحه اصلاح ساختار دولت در راستای تفکیک سه وزارتخانه ادغامی، مخالفت کردند.

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی درخواست اولویت بررسی لایحه اصلاح ساختار دولت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

محمدعلی وکیلی به عنوان یکی از موافقان این درخواست، گفت: دولت این لایحه را به مجلس ارائه کرد و یک کمیسیون ویژه نیز بر مبنای تقاضای دولت تشکیل و در نهایت به این لایحه رأی داده شد اما دولت مجددا تقاضا کرد تا این لایحه در صحن بررسی شود.

عضو هیات رئیسه مجلس دهم گفت: به منظور تعیین تکلیف و اصلاح ساختار دولت با هدف چابک سازی و پاسخگو کردن، با امضای ۵۰ نفر از نمایندگان تقاضای بررسی اولویت دار این لایحه را مطرح کردیم زیرا تفکیک وزارتخانه های سه گانه به چابک سازی دولت کمک می کند.

در ادامه، شهاب نادری در مخالفت با تقاضای وکیلی گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی، فوریتی برای تفکیک وزارتخانه هایی که با عجله ادغام شدند وجود ندارد.

مصطفی کواکبیان نیز در موافقت با وکیلی اظهار کرد: جهت جلوگیری از به تاخیر انداختن مسائل و طرح ها در وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان تفکیک این وزارتخانه ها ضروری است بنابراین بهتر است این لایحه در اولویت بررسی قرار گیرد.

در پایان نمایندگان با ۱۰۳ رأی موافق، ۹۰ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در مجلس با این درخواست مخالفت کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید