معرفی میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید فیس لیفت

  • خودرو
  • سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ۸:۰۴
    کد خبر :305706

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید سال گذشته با آرین موتور به ایران آمد و فروش قابل توجهی را نیز کسب کرد، اما در سال 2019، فیس لیفت جدید این خودرو توسط میتسوبیشی معرفی شده و با موتور الکتریکی جدید و یک موتور 2.4 لیتری به روزرسانی شده است. در این مطلب به جزئیات بیشتر این خودرو می پردازیم.

برای بسیاری از خریداران، اوتلندر پلاگین هیبرید یک خودرو خوب به شمار می رود و با اصلاحات انجام شده نیز همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است. اگر خواهان یک SUV با آلایندگی کم و مصرف سوخت مناسب می گردید، این خودرو انتخاب خوبی است. با این حال، اگر به دنبال یک پلاگین هیبرید هستید – یا نیازی به یک SUV ندارید – انتخاب های بهتری از نظر سواری پیش روی شما قرار دارد.

جای تعجب نیست که میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید هنوز به عنوان یک SUV هیبرید معقول به حساب می آید.

حدود سال 2013 بود که خودروسازان دیگر هنوز به فکر یک خودرو زیر 40 هزار پوند (حدود 360 میلیون تومان) نیفتاده بودند. اینکه اکنون اوتلندر پرفروش ترین خودرو پلاگین هیبرید در اروپا است، احتمالا مدیون این موضوع است که آن زمان رقبا هنوز بر روی این بخش از بازار تمرکز نکرده بودند. شاید به همین خاطر هم میتسوبیشی حالت EV را خیلی بی سرو صدا معرفی کرد.

اما اکنون این وضعیت تغییر کرده است. حالا جایگزین های گران تری در بازار موجود هستند – به عنوان مثال ولوو XC60 T8 – و کیا نیرو پلاگین یک خودرو SUV با ابعادی کوچکتر در اختیار شما قرار می دهد. به همین دلیل، میتسوبیشی به فکر ایجاد تغییراتی در این خودرو اقتصادی افتاده است…

تغییرات بزرگی در داخل این خودرو هیبرید انجام شده و فقط موتور الکتریکی جلو از نسخه قبلی در این مدل موجود است. یک موتور جدید در قسمت عقب، ژنراتور، افزایش ظرفیت باتری و موتور بنزینی جدید برای اولین بار معرفی می شوند. این یک موتور 2.4 لیتری جایگزین موتور 2 لیتری قبلی می شود.

با این تغییرات قدرت بیشتری در اختیار دارید (134 اسب بخار به جای 119 اسب بخار). همچنین باید به گشتاور بیشتر (211 نیوتن متر در برابر 190 نیوتن متر) اشاره کنیم. در عین حال خروجی موتور الکتریکی نیز از 82 اسب بخار به 95 اسب بخار افزایش پیدا کرده است.

مانند قبل، اوتلندر در اکثر مواقع به صورت یک خودرو الکتریکی چهار چرخ متحرک عمل می کند؛ در واقع موتور بنزینی تنها در زمان شتابگیری های شدید به صورت مستقیم چرخ های جلو را به حرکت در می آورد. در بقیه موارد، این موتور درون سوز با موتور چرخه Atkinson تنها به عنوان ژنراتور، باتری را شارژ می کند.

تغییرات انجام شده علاوه بر افزایش بهره وری، عملکرد خودرو را نیز بهبود داده اند. بر اساس تست NEDC در مقایسه با مدل قبلی، خروجی دی اکسید کربن یک گرم کاهش پیدا کرده است (40 گرم) و مصرف سوخت نیز به حدود 1.5 لیتر در 100 کیلومتر رسیده است. با این حال، در تست های WLTP، آمار رسمی برای خروجی دی اکسید کربن 46 گرم در هر کیلومتر و مصرف سوخت 1.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است. همچنین این خودرو قابلیت طی مسافت 45 کیلومتر در حالت تمام الکتریکی را دارد.

در مقایسه با مدل قبلی، واضح است که سیستم انتقال قدرت بهبود پیدا کرده و خودرو در حالت تمام الکتریکی چابک تر است و گشتاور بیشتر به این معنی است که در هنگام شتاب گیری سریع صدای وزوزی به گوش نخواهد رسید.
روش های جوشکاری جدید، شاسی را تقویت کرده و سیستم تعلیق نیز سازگار شده است. این تغییرات باعث افزایش راحتی و سواری بهتر شده همچنین سیستم فرمان نیز عملکرد بهتری دارد و نسبت به قبل سریع تر و دقیق تر است.

با وجود تغییرات انجام شده، نمی توان گفت که با یک خودرو کاملاً چابک طرف هستیم. در پیچ ها حس سنگینی دارد و از SUV های موجود در بازار چرخش بدنه بیشتری دارد. سواری در سرعت های بالا نرم است ولی در مواقع دیگر کمی سخت به نظر می رسد.

اما با وجود تغییرات فنی زیاد، تغییرات ظاهری اوتلندر به سختی قابل تشخیص است.
مه شکن ها به شکل مربع در آمده اند، جلوپنجره عوض شده، طراحی رینگ ها به روز شده (همچنان 18 اینچی) و بال عقب بزرگتر شده است. اما بازخورد خریداران نشان می دهد که آن ها نیازی به این تغییرات نمی بینند.

تغییرات داخلی نیز خیلی به چشم نمی آیند. یک صفحه دیجیتالی جدید در میان کیلومترشمار قرار گرفته، دکمه ها و سوئیچ ها نیز تغییر کرده اند. تریم های بالاتر دارای صندلی های راحت تری هستند. در مقایسه با SUV های دیگر و همچنین پلاگین هیبریدهای دیگر، طراحی این خودرو کمی قدیمی به نظر می رسد. کیفیت مواد به کار رفته معقول است، اما برای مثال در داشبورد و کنسول وسط، از پلاستیک ارزان قیمتی استفاده شده است.

مشخصات فنی

مدل: میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید 4h

قیمت: حدود 40 هزار پوند (حدود 360 میلیون تومان)

موتور: 134 اسب بخار (موتور)، 82 اسب بخار (موتور جلو)، 95 اسب بخار (موتور عقب)

سیستم تعویض دنده: CVT اتوماتیک، چهارچرخ متحرک

شتاب صفر تا 100: 10.5 ثانیه

حداکثر سرعت: 170 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت/خروجی دی اکسید کربن: 1.6 لیتر در 100 کیلومتر/46 گرم در هر کیلومتر

زمان فروش: سپتامبر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید