روسیه: درباره کمیته قانون اساسی سوریه خوشبین هستیم

    کد خبر :305560

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه در ادامه مذاکراتی که از دیروز در ژنو درحال برگزاری است از خوشبینی محتاطانه نسبت به تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه، بعد از اتمام دومین روز از نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه که در ژنو در حال برگزار ی است، از «خوشبینی محتاطانه» درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه خبر داد.

وی درباره این نشست که با حضور استفان دیمیستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن درحال برگزاری است، گفت: گفتگوی بسیار خوب و سازنده‌ای داشتیم و (در روز نخست) مسائلی را که قرار است روز سه‌شنبه در دستور کار قرار دهیم، مورد بررسی قرار دادیم.

گفتنی است قرار است روز دوم مذاکره امروز سه‌شنبه در قالب مذاکرات دوجانبه و سه‌جانبه ادامه داشته باشد.

همچنین هیأت نمایندگی روسیه دیروز دوشنبه با هیأت ترکیه دیدار داشت و نتیجه آن را مثبت ارزیابی می‌کند.

لاورنتیف قرار است امروز صبح نیز با هیأت ایرانی به سرپرستی حسین جابری انصاری معاون وزارت خارجه ایران دیدار کند.

گفتنی است دیمیستورا پیشتر از نمایندگان فرانسه، آلمان، اردن، عربستان سعودی و آمریکا هم برای مشورت دعوت کرده بود و انتظار می‌رود بعد از گفتگوهای سه‌جانبه امروز ، جلسات مشورتی دیمیستورا ادامه داشته باشد.

حتی انتظار می‌رود نمایندگان معارضین سوری نیز به ژنو سفر کنند حال‌آنکه برخلاف نمایندگان دمشق، لیست هیأت‌های خود را که قرار است در کمیته قانون اساسی مشارکت کنند، ارائه نداده‌اند اما به گفته دیمیستورا، تلاش‌های جدی برای تهیه لیست معارضین در دست اقدام است.

گفتنی است توافق برای ایجاد کمیته قانون اساسی سوریه، در کنفرانسی که در شهر سوچی روسیه برگزار شد، به دست آمد. قرار است این کمیته در همکاری با دیمیستورا طرح‌هایی را برای تعیین قانون اساسی جدید سوریه ارائه دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید