مبارزان یمنی خطوط امداد عناصر متجاوز در ساحل غربی را قطع کردند

    کد خبر :305506

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: مبارزان یمنی توانستند خطوط امداد نیروهای ائتلاف متجاوز را در ساحل غربی قطع کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از العالم، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله تاکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی ابتدا توانست در امتداد خط ساحلی دستاوردی کسب کند اما مبارزان یمنی به منطقه ساحل وارد شدند و با شجاعت تمام به رغم کمبود تجهیزات توانستند جلوی این تجاوزگری را بگیرند. مبارزان یمنی همچنین توانستند خطوط امداد نیروهای ائتلاف متجاوز را قطع کنند. این نیروها اینک تحت محاصره قرار گرفتند و تحرکات آنها طبق نیازهای نظامی نیست بلکه فقط برای کسب یک دستاورد رسانه ای است.

البخیتی خاطرنشان کرد که تاکتیک های دشمن تاکتیک های اشتباه است زیرا سبب شد تا خسارتهای گسترده ای را متحمل شود. همچنین تمرکز آنها بر منطقه ساحل سبب شد تا ارتش و کمیته های مردمی در جبهه های دیگر مانند جبهه حرض و الجوف و نجران و دیگر جبهه ها پیشروی کنند.

وی در پاسخ به اظهارات انور قرقاش وزیر اماراتی مبنی بر اینکه ارتش و کمیته های مردمی در الحدیده روزهای آخر خود را سپری می کنند و اینک زمان مذاکره نیست بلکه زمان عقب نشینیِ بدون پیش شرط است، گفت: این اظهارات نابخردانه است و آنها از ۴ سال پیش تاکنون با همین منطق سخن می گویند و از تکرار این دروغگویی ها از این قبیل و اشغال الحدیده شرم نمی کنند و همچنان به پیروزی نظامی امید بستند در حالی که هیچ گاه به این پیروزی دست نخواهند یافت.

وی درباره نتایج گفتگوهای مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن گفت: رسانه های دشمن مطالبی را به عنوان افشاگری منتشر کردند مبنی بر اینکه فرستاده ویژه سازمان ملل از جنبش انصارالله خواست تا سلاح خود را زمین بگذارد و فرودگاه الحدیده را واگذار کند تا در مقابل آن بمباران عربستان متوقف شود. اما این افشاگری ها دروغین است و این اظهارات واقعی نیست و هیچ کشوری نیست که از بخشی از خاک خود بگذرد پس از آنکه متجاوزان از اشغال آن عاجز ماندند. ما به دفاع از تمام خاک یمن و آزادسازی آن پایبند هستیم .

البخیتی گفت: منتشر کردن این مطالب فقط برای سرپوش گذاشتن بر شکست میدانی دشمن است. آنها پس از ناکامی در پیشروی زمینی به خودشان یک استراحتی داده اند تا حمله را از سر بگیرند. همچنین سازمان ملل نیز با درخواستهای ائتلاف متجاوز برای به عهده گرفتن مدیریت بندر الحدیده مخالفت کرد؛ زیرا این امر جزء اختیارات آنان نیست.

وی افزود: تیم نظارت از جانب سازمان ملل در بندر الحدیده حضور داشت قبل از آنکه ائتلاف سعودی تجاوزگری خود را علیه این بندر آغاز کند اما پس از اعمال فشارها به جیبوتی بازگشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید