قیمت جهانی طلا افزایش یافت

    کد خبر :305301

در حالی‌که اختلافات تجاری بین آمریکا و چین موجب افزایش سرمایه‌گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد که در جلسه قبل به پایین‌ترین ۵ ماه و نیم گذشته رسیده بود، امروز با افزایش مواجه بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۲ درصد افزایش ۱۲۸۱ دلار و ۴۱ سنت رسید. قیمت فلز زرد روز جمعه به پایین‌ترین رقم از اواخر ماه دسامبر یعنی ۱۲۷۵ دلار و یک سنت رسیده بود.

به گزارش تسنیم، قیمت طلای آمریکا هم برای تحویل در ماه اوت امروز با ۰٫۴ درصد افزایش به ۱۲۸۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با ۰٫۱ درصد افزایش به ۹۴٫۸۹۵ رسید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته، بر ۵۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی چین تعرفه وضع می کند و با این اقدام بار دیگر نگرانی از وقوع جنگ تجاری بین دو کشور را تشدید کرده است. چین هم اعلام کرده که ۲۵ درصد تعرفه بیشتر بر ۶۵۹ قلم کالای آمریکایی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار اعمال خواهد کرد.

انتظار می رود کره جنوبی و آمریکا این هفته تعلیق رزمایش نظامی گسترده خود را اعلام کنند. اما در صورتی که کره شمالی نتواند به تعهدات خود در راستای غیراتمی سازی شبه جزیره کره عمل کند، این رزمایش از سر گرفته خواهد شد.

رسانه های سوری به نقل از یک منبع نظامی گزارش دادند، یک جنگنده متعلق به ائتلاف به رهبری آمریکا «یکی از مواضع نظامی» ارتش سوریه در شرق این کشور را بمباران کرده و منجر به کشته و زخمی شدن چند تن شده است. اما ارتش آمریکا انجام حمله هوایی در این منطقه را تکذیب کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید