توازن فولاد در ایران به هم خورده است

    کد خبر :305298

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته حدود ۲۲ میلیون تن فولاد در ایران تولید شده که از این میان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن سهم ذوب‌آهن اصفهان بوده است.

جعفر سرقینی روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن، اظهار کرد: امروز نمی‌توان کارخانه فولادسازی را دید که ذوب‌آهن در آن نقشی نداشته باشد. فولادی که آغازش با ذوب‌آهن بود و صاحب یک زنجیره کامل بودیم، اما متاسفانه در چندین سال گذشته این توازن به هم خورده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: معدن را از ذوب‌آهن گرفتند و به دیگری واگذار کردند. بعد با کمال تعجب به ذوب‌آهن گفتند مدیریت کن! روزی معدن به فرمان ذوب‌آهن بود، اما امروز این گونه نیست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سال ۱۳۹۲ طرح ایجاد توازن در زنجیره را ایجاد کردیم. آن زمان ظرفیت فولاد ایران ۱۲۰ میلیون تن بود و امروزه به ۲۰۰ میلیون تن رسیده است.

سرقینی ادامه داد: هر جا معدن را توسعه دادیم ردی از فولادی‌ها بود و خوشبختانه امروز این زنجیره متعادل‌تر شده است. این طرح ایجاد و شروع شده و پیشرفت خوبی نیز داشته است.

وی با بیان اینکه ذوب‌آهن برکت صنعت فولاد است، گفت: رمز بقای ذوب‌آهن در تولید بیشتر است. در شرایط جدید این مجموعه برای ادامه تولید کمترین ریسک را دارد و بقیه شرکت‌های فولادی ممکن است دچار تلاطم شوند، اما ذوب‌آهن می‌تواند بی‌دغدغه‌ فعالیت کند.

سرقینی با بیان این که در حال حاضر در ساخت کارخانه‌های فولاد زیاد مشکلی نداریم افزود: در بحث کمی خوب پیش رفته‌ایم. ظرفیت ۳۳ میلیون تن فولاد را داریم و قطعاً به ظرفیت ۵۵ میلیون تن می‌رسیم، اما تأکید من بیشتر به این است که به مصارف بپردازیم؛ این که چه کاری انجام دهیم تا مصرف آب و انرژی را کمتر کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید