ادامه همکاری‌های هسته‌ای ایران و سوئیس

    کد خبر :305289

سفیر سوئیس در تهران گفت: می‌دانیم که طبق گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران به همه تعهداتش پایبند بوده است و به خاطر تصمیمی که آمریکا گرفته متاسف هستیم، اما همچنان از برجام حمایت کرده و امیدوار هستیم که قسمت‌های مختلف برجام اجرا شود.

سفیر سوئیس در تهران با بیان این‌که مطمئن هستیم همکاری‌های هسته‌ای ما با ایران ادامه پیدا خواهد کرد،‌ اظهار کرد: اقدامات بسیاری در حال انجام است تا سرمایه‌گذاری میان ایران و اروپا حفظ شود و در هفته‌های آینده نتایج این اقدامات را خواهیم دید.

مارکوس لایتنر در گفت‌وگو با ایسنا درمورد موضع دولت سوئیس درباره تحریم‌های آمریکا گفت: ما همیشه گفتیم که طرفدار برجام هستیم و از آن حمایت میکنیم و می‌خواهیم که برجام موفق باشد.

وی تاکید کرد: می‌دانیم که طبق گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران به همه تعهداتش پایبند بوده است و به خاطر تصمیمی که آمریکا گرفته متاسف هستیم، اما همچنان از برجام حمایت کرده و امیدوار هستیم که قسمت‌های مختلف برجام اجرا شود.

این دیپلمات سوئیسی همچنین درباره تلاش طرف‌های اروپایی برای حفظ برجام اظهار کرد: کارهای بسیاری در حال انجام است تا سرمایه‌گذاری میان ایران و اروپا حفظ شود و در هفته‌های آینده نتیجه اقدامات و تلاش‌های اروپایی ها را خواهیم دید که به کجا رسیده است.

سفیر سوئیس در تهران در مورد این‌که آیا همکاری‌های هسته‌ای ایران و سوئیس با وجود خروج آمریکا از برجام به قوت خود باقی است، گفت: ما نقشه راهی داریم که در سال 2016 بین روسای جمهور دو کشور امضا شد و همکاری در زمینه ایمنی‌ هسته‌ای هم جزئی از این نقشه راه است.

لایتنر در پایان بیان کرد: ملاقات‌هایی میان آژانس‌هایمان انجام شده مطمئن هستیم که ادامه پیدا خواهد کرد. سوئیس اولین کشوری بود که در زمینه ایمنی هسته‌ای با ایران همکاری کرد و قطعا اولین کشوری نخواهیم بود که ایران را در زمینه ایمنی هسته‌ای تنها بگذاریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید