صدور روادید الکترونیک در قیمت ویزا هیچگونه تاثیری ندارد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۵۱
    کد خبر :305286

سرکنسول ایران در اربیل با بیان اینکه صدور روادید الکترونیک در قیمت ویزا هیچگونه تاثیری ندارد گفت: مرحله آزمایشی صدور روادید الکترونیک از هفته گذشته آغاز و نتایج مثبت آن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مهر، مرتضی عبادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل اظهارداشت: خدمات آسان از جمله اهداف نمایندگی در اربیل است، از این رو در راستای ارائه خدمات آسان تر به متقاضیان سفر به ایران، صدور ویزای الکترونیک در سرکنسولگری جمهوری اسلامی در اربیل راه اندازی شد.

بدین ترتیب متقاضیان روادید ایران می توانند با حذف مرحله حضور در نمایندگی برای تسلیم درخواست با اتصال به آدرس الکترونیک e_visa.mfa.ir سامانه روادید الکترونیک، از منازل یا دفاتر اینترنتی و شرکت های گردشگری، مشخصات گذرنامه ای خود را ثبت و با همراه داشتن تصویر فرم ثبتی با یک مرحله مراجعه به نمایندگی روادید خود را دریافت کنند.

عبادی افزود: کنسولگری اربیل درگذشته نیز به منظور تسهیل در اعطاء روادید، به برخی از دفاتر مجاز در حوزه گردشگری در شهر های بزرگ و شهرستان های دور دست اجازه داد تا به عنوان حلقه ارتباطی روادید دریافت کنند و در عین حال با احداث سالن شهداء در محل سرکنسولگری برای آندسته از متقاضیانی که تمایل دارند با حضور در نمایندگی راسا به اخذ ویزا اقدام کنند فرصت لازم فراهم آورد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل در خصوص زمان آغاز صدور ویزای الکترونیک گفت: مرحله آزمایشی صدور روادید الکترونیک از هفته گذشته آغاز شد و نتایج مثبت آن مورد بررسی قرار گرفت فلذا دریافت درخواست صدور روادید از تاریخ ۸ خرداد ۹۷ تنها از طریق اینترنت قابل انجام است.

وی همچنین در خصوص هزینه ویزای الکترونیک گفت: صدور روادید الکترونیک در قیمت ویزا هیچگونه تاثیری ندارد.

عبادی در در خصوص تاثیر افزایش خدمات برای متقاضیان گفت: هرچند که سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل با برنامه ریزی مناسب توانست مدت زمان تحویل ویزا را به چند ساعت در همان روز درخواست کاهش دهد ولی متقاضیان بطور عموم ضروری بود با دو مرحله حضور در کنسولگری یا شرکت های گردشگری در مرحله اول درخواست و گذرنامه را تحویل کنند و در حضور بعدی ویزا را اخذ کنند ولی در این روش با در اختیار داشتن تصویر ثبت اینترنتی درخواست قادرند به محض حضور در نمایندگی ویزا دریافت کنند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در خصوص روادید متعدد چگونگی ثبت آن خاطرنشان کرد: در ثبت اینترنتی مشخصات اولیه بانضمام تصویر گذرنامه مورد نظر است و تفاوتی با هم ندارند و مدت و نوع روادید در مرحله مراجعه شخص به نمایندگی تعیین خواهد شد، از این رو گروه مجاز از جمله تجار و بازرگانان که از روادید متعدد و دراز مدت استفاده می کنند با پیشنهاد کارشناسان بخش اقتصادی نمایندگی قادر خواهند بود ویزای دراز مدت اخذ کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید