کدام کودکان در بزرگسالی از رسانه‌های اجتماعی بیشتر استفاده می‌کنند؟

    کد خبر :305262

بر اساس نتایج تحقیقات منتشر شده در مجله تحقیقات روانپزشکی، بزرگسالانی که در دوران کودکی با آنها بدرفتاری شده‌ است، احتمال زیادی دارد که از رسانه‌های اجتماعی بیشتر استفاده کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایکولوژی نیوز، محقق این تحقیق جوآن دی ورلسلی از دانشگاه لیورپول اظهار کرد: به دلیل فعالیت‌های آموزشی در دبیرستان‌ها و ارائه سمینارها و گفتگوهای غیررسمی با جوانان، استفاده آنها از رسانه‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار دادم و دریافتم جوانان از این برنامه‌ها برای مقابله با مسائل روحی و روانی استفاده می‌کنند تا مشکلات خود را فراموش کنند.

نتایج تحقیق در بین ۱۰۲۹ دانشجوی دانشگاهی نشان داد جوانانی که در دوران کودکی با آنها بدرفتاری شده، احتمال بیشتری در استفاده از رسانه‌های اجتماعی دارند.

دانش‌آموزانی که بدرفتاری‌های فیزیکی، سواستفاده جنسی، سوءرفتارهای احساسی، نادیده گرفتن احساسات و بی‌توجهی را تجربه کرده‌اند نیز از رسانه‌های اجتماعی برای فراموش کردن مشکلات شخصی استفاده می‌کردند و البته سعی در کاهش استفاده از رسانه‌های اجتماعی داشتند.

محققان همچنین دریافتند که بدرفتاری با کودک با میزان بیشتر اضطراب، دلبستگی و علائم افسردگی وی در بزرگسالی ارتباط دارد.

وی در ادامه افزود: نتایج نشان می‌دهد که رشد یافتن در محیط‌های خشونت‌آمیز در دوران کودکی بر توانایی افراد در ایجاد روابط تاثیر دارد و باعث افزایش خطر ابتلا به افسردگی می‌شود. به منظور کاهش این پدیده روانی، جوانان به استفاده از رسانه‌های اجتماعی به عنوان روشی برای مقابله با این مشکل تمایل دارند.

اما این تحقیق مشکلاتی نیز دارد و استفاده بیش از اندازه از این رسانه‌ها مشکلات مشابهی از جمله افسردگی نیز ایجاد می‌کند.

با توجه به نتایج این تحقیق و روند رو به رشد محبوبیت رسانه‌های اجتماعی استفاده کمتر از این رسانه‌ها روشی منطقی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید