خادم: مسئولان در قبال دستور رهبری سکوت کرده اند/ با سکوت، مسئولیت از گردنشان ساقط نمی‌شود

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۱۳
    کد خبر :305069

رییس فدراسیون کشتی با بیان اینکه مسئولان با وجود دستور مقام معظم رهبری در قبال مشکل رویارویی کشتی گیران ایران و رژیم صهیونیستی سکوت کرده اند گفت: مسئولان فکر نکنند با سکوت مسئولیت از گردنشان ساقط می شود.

رسول خادم در گفتگو با رادیو تهران درباره گلایه کشتی‌گیران از عدم پرداخت جوایزشان و مابه‌التفاوتی که وزارت ورزش برای پرداخت این جوایز باید تامین کند، گفت: پاداش و جایزه قانونی هر ساله به قهرمانان تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف تعلق می‌گیرد که بعضاً به دلیل محدودیت‌های مالی دولت گاهی با تأخیری 2 ساله پرداخت می‌شود، اما قهرمانان ما وضعیت معیشتی خود را بر مبنای این جوایز تعیین می‌کنند و شاید تنها دو رشته باشند که این جوایز تأثیری در زندگی آنها نداشته باشد، اما ورزشکاران رشته‌های المپیکی ما مانند کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو براساس این جوایز، هر چند که خیلی نمی‌تواند مخارج جاری زندگی آنها را تأمین کند، برنامه ریزی می کنند.

رییس فدراسیون کشتی افزود:‌ زمانی که در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور حواله پاداش ها صادر شده و به بانک مرکزی ارجاع داده شده است، این موضوع به طور دقیق دیده نشده است. از طرفی با توجه به گرانی سکه در این مدت، مابه‌التفاوتی حدود ۲ میلیارد تومانی برای قهرمانان ایجاد شده است که باید توسط وزارت ورزش و دولت پرداخت شود تا جوایز به دست همه قهرمانان برسد. این مبلغ، مبلغ هنگفتی برای ماست و طی نامه‌ای به وزارت اعلام کردیم تا این حق و حقوق قانونی پرداخت شود. حدود۳۰۰ قهرمان و مربی از خانواده کشتی در 2 سال گذشته مشمول این جوایز می‌شوند که هیچ‌کدام تاکنون جوایزشان را دریافت نکرده‌اند و منتظر مساعدت دولت و مسئولان وزارت ورزش هستند. مشکلی هم از نظر بودجه‌ای برای دولت نیست، چون می‌تواند به بانک مرکزی دستور دهد.

وی در ادامه درباره وضعیت رقابت با نمایندگان رژیم صهیونیستی در مسابقات پیش رو و تقدیر کشتی‌گیران از مقام معظم رهبری به منظور توجه ایشان و دستور پیگیری از سوی ایشان برای حمایت از کشتی، گفت: متأسفانه مسئولان ما با بی‌تفاوتی مسائل را دنبال می‌کنند. 3 ماه پیش رهبری به دستگاه‌های مذکور دستور دادند تا کمک و حمایت لازم را از کشتی‌گیران داشته باشند، اما در این مدت هیچ حمایت و اتفاقی نیفتاده است و قهرمانان ملی فقط شاهد سکوت این دستگاه‌ها بودند.

خادم خاطرنشان کرد:‌ چند روز دیگر مسابقات جهانی نوجوانان و جوانان و رقابت‌های بزرگسالان و امیدهای جهان را پیش‌رو داریم و فرصت 3 ماهه‌ای که از دست رفت و به سکوت مسئولین گذشت اما بدون شک هزینه سنگینی برای ورزش و کشتی ایران خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد افزود: قهرمانان ملی ما شاهد هستند برخی تیم‌های رقیب با تمام توان تیم‌های کشتی رژیم صهیونیستی را تکمیل می‌کنند و تعداد کشتی‌گیران آنها را افزایش می‌دهند، از سوی دیگر، با لابی صهیونیست‌ها و حمایت‌های کمیته بین‌المللی المپیک شاید شاهد این باشیم که کشتی ما با محرومیت و تعلیق 2 – 3 ساله مواجه شود و برخی قهرمانان ما که در اواخر دوران قهرمانی خود حضور دارند، با محرومیت‌های سنگین عمر قهرمانی‌شان تمام شود.

خادم ادامه داد: هر اتفاقی برای قهرمانان ما رخ دهد، مسئولیت آن با مسئولینی هستند که سکوت کرده‌اند و با سکوت خودشان مشکلات را پیگیری نکردند تا برخوردی منطقی و دیپلماتیک با این موضوع داشته باشند. آنها گمان نکنند با این سکوت، مسئولیت از گردنشان ساقط می‌شود و دیده نمی‌شوند تا به نوعی پشت این سکوت پنهان شوند،‌ بلکه هر اتفاقی برای کشتی بیفتد، مردم و قهرمانان کشتی آنها را مسئول این آسیب‌ها می‌دانند. ما هم پیگیری می‌کنیم که به چه دلیل بعد از دستور رهبری برای ورود و حمایت از کشتی، این موضوع 3 ماه مسکوت مانده است و زمانی که به نتایج قطعی برسیم، آن را برای مردم اعلام خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: متأسفانه لابی‌هایی که توسط رژیم صهیونیستی با نفوذ زیادی که در کمیته بین‌المللی المپیک دارند، علیه ورزش ایران صورت می‌گیرد، کار را برای ما دشوار می‌کند، اما حتماً ما هم این قدرت دیپلماتیک را داریم تا در کمیته بین‌المللی المپیک نفوذ و حضور پیدا کرده و از ظلم و جوری که به ورزش ملی کشور می‌شود جلوگیری کنیم. قطعا ما هم می‌توانیم ورود کنیم و مقابل لابی صهیونیست‌ها بایستیم و از حق و حقوق قهرمانان خود دفاع کنیم چون کشتی برای مردم ما تنها یک رشته ورزشی نیست، بلکه بخشی از تاریخ و فرهنگ کشور ماست، اما نمی‌دانم چرا علی‌رغم اینکه رهبری سه ماه پیش دستور داده‌اند، مسئولان سکوت کرده‌اند.

خادم که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفتگو می‌کرد، درباره شرایط کشتی در بازی‌های آسیایی گفت: شرایط نسبت به دوره‌های قبل متفاوت شده است، از سویی کاهش اوزان، از طرفی حضور کشتی‌گیران تغییر تابعیت ‌یافته در تیم‌های حریف کار را به بیش از پیش سخت می‌کند، اما پیش‌بینی ما کسب دو مدال طلا در آزاد و دو طلا در فرنگی است یعنی چهار مدال طلا نسبت به ۱۲ وزنی که حاضر خواهیم بود. البته با شرایط موجود، امیدواریم کشتی‌گیرانی که برای بازی‌های آسیایی انتخاب می‌شوند به بهترین شکل این مأموریت و مسئولیت را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، وی درباره از سرگیری تمرینات تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان برای حضور در بازی‌های آسیایی گفت: تیم کشتی فرنگی چند روز دیگر عازم جایزه بزرگ مجارستان خواهد شد تا بخشی از ابهامات کادر فنی در اوزان مختلف برطرف شود. بعد از این مسابقات، ۱۳ و ۱۴ تیرماه تورنمنت تفلیس در گرجستان را در پیش داریم که جزو سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی است و تعدادی از فرنگی‌کاران بهاین تورنمنت اعزام خواهند شد و در نهایت ترکیب نهایی نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی مشخص می‌شود. یک تورنمنت خوب هم بین بازی‌های آسیایی تا قبل از مسابقات جهانی برای کشتی فرنگی درنظر گرفته شده تا کادر فنی به ارزیابی مناسبی برای ترکیب مسابقات جهانی برسد.

خادم همچنین درباره تورنمنت های پیش روی تیم ملی کشتی آزاد نیز گفت:‌ آزادکاران هم به تورنمنت تفلیس در گرجستان اعزام خواهند شد تا با عنوان میدانی تدارکاتی به منظور رفع ابهام، قبل از جاکارتا ارزیابی مناسبی داشته باشیم. همچنین جام یاشاردوغو را در ترکیه پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی را در پیش داریم که این مسابقات هم جزو رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی است و می‌تواند به رفع ابهام‌های موجود برای ترکیب نهایی در جاکارتا کمک کند. قبل از مسابقات جهانی نیز یک تورنمنت جهت رفع ابهامات درنظر گرفته شده که آزادکاران عازم جام سرکیسیان در ارمنستان خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید