چمران: ایستادگی در برابر استکبار هزینه کمتری از سازش در برابر آن دارد

    کد خبر :30495

رئیس شورای شهر تهران گفت: باید بدانیم ایستادگی در برابر استکبار هزینه کمتری از سازش در برابر آن دارد که عزت و اقتدار نیز به دنبال ایستادگی خواهد آمد.

به گزارش ایسنا، مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) شب گذشته با حضور مسئولان کشوری و استانی و مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور قزوین در مسجد امام خمینی(ره) محله غیاث آباد برگزار شد.

مهدی چمران رئیس شورای عالی استانها در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، ادامه ترسیم مسیر امام علی(ع) است، اظهار کرد: امروز بعد از گذشت ۲۸ سال از رحلت امام خمینی(ره)، پرچم هدایت این انقلاب به دست خلف صالح ایشان است که طوفنده در برابر استکبار جهانی ایستاده است.

وی افزود: باید بدانیم ایستادگی در برابر استکبار هزینه کمتری از سازش در برابر آن دارد که عزت و اقتدار به دنبال ایستادگی ایجاد خواهد شد.

چمران با اشاره به قیام ‌۱۵ خرداد ماه گفت: این واقعه عجیب و فراموش‌نشدنی آغاز حرکت بزرگ  مردم ایران و شکل‌گیری انقلاب اسلامی است که هیچ گاه از حافظه و ذهن تاریخی ملت فراموش نخواهد شد.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: حضرت امام به دنبال یک جامعه اسلامی واقعی بود که لازمه آن تشکیل یک حکومت اسلامی است که ریشه و عمق آن توجه جدی به اجرای احکام و تعالیم دینی و آموزه‌های اسلام باشد.

چمران تصریح کرد: لازمه تشکیل این حکومت اسلامی از بین رفتن رژیم و سیستم پهلوی بود چرا که این رژیم در تضاد با اصل اسلام عمل می‌کرد.

وی با بیان اینکه در هر انقلابی ۳ رکن اصلی وجود دارد، گفت: داشتن ایدئولوژی و تفکر، رهبری و سلاح و امکانات ارکان اصلی انقلاب‌های جهان است.

چمران اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران جدای از دیگر انقلاب‌ها بود چرا که ایدئولوژی آن تفکر الهی و اسلامی، رهبر آن امام خمینی(ره) و اعتقادات و شهادت سلاح و امکانات آن است.

وی با اشاره به اینکه محور انقلاب اسلامی مردم بودند، خاطرنشان کرد: این باور امام راحل بود چنانچه بلافاصله بعد از شکل‌گیری انقلاب با دستور امام نهادهای مردمی چون بنیان مسکن و کمیته امداد تأسیس شدند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه ساده زیستی، انقلابی بودن و اتکاء به خداوند و مردم از دیگر ویژگی‌های امام خمینی(ره) بود که باید امروز نیز ادامه پیدا کند،  خاطرنشان کرد: امروز در مسیر حرکت اسلامی قرار داریم اما هنوز با آن فاصله داریم لذا باید این مسیر درست را با جدیت بیشتر طی کنیم که بی‌شک خداوند کمک‌رسان ما خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید