احتمال ممنوعیت تردد موتورسیکلت در پایتخت ویتنام

    کد خبر :30489

مقامات داخلی ویتنام از تصمیم گیری برای ممنوعیت تردد موتورسیکلت در مناطق شهری پایتخت این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، قرار است مقامات محلی شهر «هانوی» اوایل ماه آینده در مورد ممنوعیت تردد موتور سیکلت در مناطق شهری از سال 2030 تصمیم گیری کنند.

بنابر اعلام مقامات داخلی ویتنام طرح ممنوعیت تردد موتور سیکلت از مدت‌ها قبل آماده است اما ضرورت داشت پیش از تصمیم به اجرایی شدن آن زیر ساخت‌های لازم همچون توسعه سیستم حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود.

بیشتر کارشناسان و ساکنان شهر هانوی با اجرایی شدن ممنوعیت تردد موتور سیکلت موافق هستند و برخی از آنان معتقدند که باید همچون طرح به کار گرفته شده در «پکن» پایتخت چین، افراد بتوانند از طریق نرم افزار تلفن همراه دوچرخه اجاره کرده و هزینه آن را به صورت آنلاین پرداخت کنند. همچنین آنان پیشنهاد می‌کنند نرخ کرایه اتوبوس و مترو ارزان‌تر شود.

برخی از کارشناسان حمل و نقل ویتنام معتقدند: لازم است از سرمایه گذاران درخواست شود تا در پروژه‌های ساخت و توسعه سیستم حمل و نقل تندرو در پایتخت این کشور مشارکت داشته باشند.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری شینهوا، به گفته کارشناسان، در حال حاضر سیستم حمل و نقل عمومی در پایتخت ویتنام حدود 10 درصد از میزان تقاضا را تامین کرده که باید در 13 تا 14 سال آینده به 50 تا 60 درصد افزایش یابد تا بتوان طرح ممنوعیت تردد موتورسیکلت را اجرایی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید