۵۰ نفر، ۵ درصد کل سکه‌ها را خریده‌اند/ سایت وزارت صنعت هک شد و حدود ٥ هزار خودرو مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد

    کد خبر :304467

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ۷ میلیون و ٦٠٠ هزار ثبت‌نام سکه داشتیم که ۵۰ نفر، ۵ درصد این سکه ها را در اختیار دارند و هر سکه‌ای یک‌ میلیون سود دارد.

ناصر سراج در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی های امسال سازمان بازرسی در سال جاری گفت: برنامه‌های بازرسی به دو بخش ویژه و جاری تبدیل می شود که در قسمت برنامه های ویژه و تعریف نشده بازرسی ها انجام می شود.

وی افزود: بازار سکه، خودرو، مسکن و ارز چهار بازازی است که سازمان بازرسی به آن ورود کرده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در رابطه با سکه ٧ میلیون و ٦٠٠ هزار ثبت نام سکه داشتیم که ۵۰ نفر، ۵ درصد این سکه ها را در اختیار دارند و هر سکه ای یک‌میلیون سود دارد.

به گزارش انتخاب، وی در خصوص بازار خودرو گفت: نقدینگی بیش از حدی در بازار خودرو وجود دارد و بعضی خودروها تا صد میلیون گران شده است.

سراج گفت: فردا هم جلسه ای در رابطه با این چهار بازار برگزار می شود تا تصمیم گیری درستی انجام شود.

وی با اشاره به ورود این سازمان در بازار خودرو اظهار کرد: وضعیت بازار خودرو نیز تقریبا مانند بازار مسکن بود و پول های سرگردان و نقدینگی بیش از حد باعث شد که برخی خودروها حتی تا صد میلیون تومان گران شوند.

سراج افزود: به عنوان مثال خودرو سوزوکی در حدود ١٠٠ میلیون تومان، خودرو ٢٠٠٨ ، ٧٠ الی ٨٠ میلیون تومان و خودرو استپ وی حدود ٣٠ میلیون تومان گران شد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط سازمان ورود و سایت هایشان را بررسی کرد که البته امیدواریم بتوانیم ضمن کنترل قیمت ها شاهد کاهش قیمت هم باشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: معتقدیم این قیمت ها حبابی است و قیمت واقعی نیست و مصرف کنندگان واقعی نیز در این بازارها وجود ندارند و اکثرا دلال ها هستند که بازار را ملتهب می کنند که امیدواریم با کمک دولت این مشکلات برطرف شود.

وی گفت: فردا دوشنبه جلسه ستاد مبارزه با مفساد اقتصادی را داریم که نمایندگان سه قوه در این جلسه حضور دارند و امیدواریم در این جلسه در خصوص ٤ بازار خودرو، مسکن، ارز و سکه تصمیم گیری شود.

سراج به موضوع خودروهای خارجی و گران شدن بیش از حد آن اشاره کرد و گفت: متاسفانه سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) هک شد و حدود ٥ هزار خودرو مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد که از این تعداد حدود ٤ هزار خودرو ترخیص و وارد بازار شده است و هزار خودرو همچنان در گمرک است که امیدواریم در این خصوص نیز تصمیم گیری شود.

وی تصریح کرد: اختلاف قیمت این خودروها به نزدیک نیم میلیارد تومان می رسد، مانند ولوو و بی.ام.و که هیچ کدام از این خودروها قیمت واقعی ندارند هرچند امیدواریم با همکاری سه قوه این بازار را کنترل و قیمت ها را به قیمت واقعی برسانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید