فوتبالیست‌های مشهوری که بازیگر شدند!

    کد خبر :304390

سینما تا به حال بسیاری از فوتبالیست‌های خارجی و ایرانی را از مستطیل سبز روی پرده سینما‌ها برده است.

زین‌الدین زیدان اسطوره فرانسوی اولین بار در سال ۲۰۰۵ فیلم «گل» را بازی کرد. اما دومین بار که در نقش خودش جلوی دوربین رفت، دوربین‌ها تصویر او را در بازی رئال‌مادرید و ویارئال ثبت کردند، بازی‌ای که زیدان از آن اخراج شد.

دیوید بکهام بازیکن محبوب اهل انگلستان تا به حال ۸۸ بار جلوی دوربین رفته تا در مستند‌هایی درباره زندگی فوتبالی خود شرکت کند.

«پله» که به پادشاه فوتبال جهان معروف است در سال ۱۹۸۱ در فیلمی به نام «فرار به سوی پیروزی» بازی کرد. فیلم در اردوگاه آلمانی‌ها می‌گذرد و داستان آن درباره مسابقه فوتبال بین زندانیان و سربازان اردوگاه است. جالب است بدانید که «پله» تجربه نوشتن ۲ فیلمنامه را هم دارد.

علی پروین، اسطوره ماندگار پرسپولیسی‌ها در جوانی پیشنهاد‌های زیادی برای بازی در سینما داشت، اما هیچکدام را نپذیرفت. سال ۱۳۷۹ پروین در فیلم «فوتبالیست‌ها» نقش خودش را بازی کرد. علی پروین چند سال بعد در مستندی به نام «سلطان» دوباره جلوی دوربین رفت.

علی انصاریان، بازیکن تیم پرسپولیس هم بازیگری را با حضور در سریال‌های تلویزیونی مثل «زیر آسمان شهر» و «خانه اجاره‌ای» شروع کرد و بعد در فیلم‌هایی مانند «کلاف» و «سوختن»، بازیگری در فیلم‌های بلند را هم تجربه کرد.

پژمان جمشیدی معروف‌ترین بازیکن پرسپولیسی است که از زمین چمن به سینما آمد. او بعد از بازی در نقش خودش در سریال پژمان، به سرعت مشغول کسب تجربه در دنیای بازیگری شد. او قدم به صحنه تئاتر هم گذاشت و توانست تا حد زیادی رضایت مخاطبان را جلب کند. فیلم «تگزاس» آخرین فیلمی است که با بازی او روی پرده رفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید