ادعایی که در نماز جمعه اعلام شد، مورد تایید ما نیست / آدم‌ربایی و تجاوز در ایرانشهر تاکنون ۳ شاکی دارد

    کد خبر :304323

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ادعایی که از سوی آقای مولوی در نماز جمعه ایرانشهر اعلام شده مورد تایید ما نیست، گفت: تاکنون ۳ نفر در خصوص موضوع آدم‌ربایی و تجاوز دختران در ایرانشهر شکایت کرده‌اند که در این رابطه یک متهم دستگیر شده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، در رابطه با موضوع آدم‌ربایی دختران ایرانشهری اظهار کرد: جزئیاتی که تاکنون در رابطه با این پرونده اعلام شده درباره تعداد افرادی که به آنها تجاوز شده و ادعایی که آقای مولوی در نماز جمعه داشته به هیچ وجه مورد تایید ما نبوده و مسأله در حال بررسی است.

وی که با ایسنا گفت‌وگو می کرد، افزود: اولا طرح این موضوع در مرجع قضایی نبوده و تحقیقات در مرجع انتظامی صورت گرفته و ثانیا تعدادی هم که آقای مولوی در نماز جمعه ایرانشهر اعلام کرده است را به هیچ وجه تایید نمی‌کنیم.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تاکنون ۳ نفر در این رابطه شکایت کرده‌اند و یک نفر هم متهم در ایرانشهر دستگیر شده است. تعدادی از متهمان نیز در شهرستان‌های اطراف ایرانشهر و منطقه بلوچستان از جمله چابهار و فنوج بوده‌اند که نیابت‌های قضایی و دستورات قضایی و اعزام تیم‌هایمان برای دستگیری آنها انجام شده و تاکنون کسی از این افراد دستگیر نشده و اقدامات قضایی و انتظامی آن در حال پیگیری است.

حمیدی در رابطه با تعداد افراد مرتبط با این پرونده یادآور شد: اینکه چند نفر مرتبط با این موضوع وجود دارد فعلا تا بررسی‌هایی که به نتیجه برسد و برای ما روشن شود را نمی‌توان قاطعانه اعلام کرد.

به گزارش انتخاب، وی گفت: در حال حاضر با توجه به مراجعاتی تحت عنوان اینکه به این افراد تجاوز شده، در دو مرجع قضایی پرونده تشکیل شده و با توجه به صلاحیت‌هایی که وجود دارد، بحث آدم‌ربایی و ایجاد مزاحمت آنها در دادسرای ایرانشهر و موضوع تجاوز در دادگاه کیفری یک این شهرستان پرونده تشکیل شده و برای این موضوع در هر دو مرجع قضایی پرونده شکیل شده و در حال پیگیری است.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: از هر دو مرجع دستورات قضایی صادر شده و قضیه پیگیری می‌شود و تا ابعاد آن روشن نشود نمی‌توان به طور صریح و قاطعانه اظهار نظر کرد که موضوع چه بوده است. ممکن است برخی از این افراد از قبل ارتباطاتی با هم داشته‌اند که بعداً به اختلاف برخورد کردند و منتهی به شکایت شده و ممکن است برخی موارد هم تجاوز به عنف باشد که این موضوعات باید بررسی شود.

حمیدی افزود: ممکن است ارتباطاتی که بین پسران و دختران بر اساس وعده ازدواج صورت گرفته باشد و اینها حدسیاتی است که در حال پیگیری آنها هستیم و شکاتی که تا به حال مراجعه کردند به پزشکی قانونی معرفی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: یک تیم پزشکی قانونی مجرب از مرکز استان سیستان و بلوچستان به ایرانشهر اعزام شده که بتوانند سریعا و به صورت تخصصی در این رابطه اظهار نظر کنند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. مرد تنها گفت:
    موافقم ۱

    امام جمعه سیستان خیلی مرد پاک و با غیرتی هستش خدا نگه اش داره مرد مرد این آدم خیلی پاکه خیلی پاکه مرده مرد نترس نترسه: مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است (امام حسین ع). همه باید بمیریم این ننگ و بی غیریت نسبت به انسان ها رو من به شخصه نمی تونم بپذیرم متاسفم و متاثر

دیدگاهتان را بنویسید