جوانان باید با وصایای امام (ره) آشنا شوند

    کد خبر :30417

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وصایا و اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) گنجینه‌ای با ارزش است که جوانان باید با آن آشنا شوند.

آیت الله محمود رجبی در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد: وصایا و اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) گنجینه ای با ارزش است که جوانان باید با آن آشنا شوند.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام خمینی(ره) شخصیت کم نظیری بود که با ویژگی های منحصر به فرد خود توانست انقلابی ارزشمند را تشکیل دهد.

وی اظهار کرد: خداباوری، شجاعت، ایستادگی در برابر طاغوت و تکیه بر ظرفیت های مردمی از جمله رموز مهم در موفقیت ایشان در تشکیل حکومت دینی است.

آیت الله رجبی بیان کرد: نهضت امام خمینی(ره) به ملت ایران بصیرت و آگاهی و بینش بخشید و برای آن ها استقلال و آزادی را به همراه آورد.

وی تصریح کرد: امام راحل(ره) با پشتوانه ملت ایران توانست حکومت طاغوتی را در هم شکند و ملت را در تحقق انقلاب همسو کرده و حکومتی اسلامی را بنا نهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: مردم جایگاه ولایت و ولایت مداری را در پیروزی و خنثی شدن نقشه های استکبار در طول انقلاب درک کرده بودند از این رو با عشق با آرمان‌های امام میثاق بسته بودند.

وی بیان کرد: امام با خصلت‌هایی همچون ساده زیستی محبوبیت خاصی در میان اقشار مختلف مردم داشت ویژگی خاصی که همه مسئولان باید بدان پایبند باشند.

آیت الله رجبی عنوان کرد: ایشان در تحقق رسالت خود هیچ بیمی نداشت و با شجاعت در خط مقدم مبارزاتی ایستاد که توانست طاغوت را از میان بردارد.

وی گفت: نسل جوان ما چنین شخصیتی را از نزدیک درک نکرده‌اند و لازم است شخصیت ایشان به ویژه وصایا و آثارشان برای همگان معرفی شود.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: سخنان و منویات امام خمینی(ره) همگی ریشه در مبانی اسلام ناب محمدی و فرهنگ شیعی داشت.

وی خاطرنشان کرد: ایشان تلاش کرد اخلاق و دین و معنویت در جامعه اسلامی گسترش یابد و امروز وظیفه سنگینی در صیانت از انقلاب و ارزش‌های اسلامی آن بر عهده ماست.

آیت الله رجبی در پایان گفت: محتوای انقلاب امام خمینی(ره) بر پایه ولایت مداری و اتحاد امت و ایستادگی است و ما باید باید ابعاد شخصیتی، سیاسی، فرهنگی، فکری و اجتماعی امام خمینی(ره) را به جهان معرفی کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید