جزئیات آزار جنسی ۴۱ دختر در ایرانشهر

  • حوادث
  • یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۴۳
    کد خبر :304151

خبر تجاوز به تعدادی از دختران ایرانشهری در تریبون نمازجمعه ایرانشهر مطرح شد که پس از انتشار این خبر فرماندار ایرانشهر از دستگیری یک نفر از عاملان و پیگیری این ماجرا داد.

ایلنا نوشت: روز گذشته مولوی طیب امام جمعه اهل تسنن شهرستان ایرانشهر در خطبه‌های نماز عید از تجاوز به 41 دختر در این شهرستان خبر داد که این موضوع به‌صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و بازخوردهای فراوانی از سوی کاربران و مردم سیستان و بلوچستان داشته است.

نبی بخش داوودی؛ فرماندار ایرانشهر می‌گوید: پیگیری این مسائل از نظر قانونی چارچوب‌های خاص خود را دارد و به‌راحتی نمی‌توان در این‌باره اظهارنظر کرد چرا که تاکنون به تعداد یا اطلاعات مشخصی از موضوع تجاوز به دختران در ایرانشهر دست نیافته‌ایم. داوودی متذکر شد: به‌زودی اخبار موثق در این‌باره منتشر خواهد شد.

همچنین امام جمعه ایرانشهر در این‌باره گفت: منبع صحبتی که در نماز عید فطر ایرانشهر داشته‌ام، اولیای یکی از دختران آسیب‌دیده بود که با حجمی از نگرانی و اضطراب از بنده خواست این موضوع را به گوش مسئولان برسانم تا پیگیری شود و از تکرار این اتفاق جلوگیری شود.

مولوی طیب ملازهی افزود: خوشبختانه ابتدای امر یک نفر از عاملان این موضوع دستگیر شده و طبق گفته شورای تامین و اعلام نیروی انتظامی موضوع در دست بررسی و دستگیری دیگر حلقه‌های آن در دست انجام است.

وی درباره تعداد قربانیان تجاوز در ایرانشهر گفت: طبق اطلاعاتی که تا قبل از نماز عید فطر از طریق خانواده‌ها و اطلاعات انتظامی به بنده رسیده تعداد قربانیان تجاوز در ایرانشهر در چندماه اخیر 41 نفر است.

مولوی طیب متذکر شد: آخرین آماری که اداره آگاهی ایرانشهر براساس اعترافات فرد دستگیر شده به خانواده یکی از قربانیان داده حکایت از قربانی شدن 41 دختر ایرانشهری دارد.

وی ادامه داد: فرد دستگیر شده سرمایه‌دار و غنی است. متاسفانه عده‌ای زور دارند و عده‌ای هم زر و پول دارند و گاهی همراه شدن این دو گروه با هم سبب رخ دادن اتفاقاتی مانند تجاوز به دختران در ایرانشهر می‌شود.

همچنین نماینده ایرانشهر در این‌باره گفت: موضوع تجاوز به دختران در ایرانشهر اتفاق افتاده اما تاکنون آمار دقیقی از این موضوع به ما داده نشده و موضوع در دست پیگیری است.

وی تاکید کرد: تا اتمام تحقیقات قضایی نمی‌توان آماری از تعداد قربانیان این موضوع اعلام کرد. محمد نعیم امینی‌فرد افزود: از نیروهای قضایی و انتظامی خواسته‌ایم در اسرع وقت ابعاد مختلف قضیه بررسی و موضوع تجاوز به دختران ریشه‌یابی شود

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید