آخرین مهلت ثبت‌نام در اولین رویداد استارتاپ ویکند سلامت الکترونیک

    کد خبر :303938

اولین رویداد استارتاپ ویکند (Startup Weekend) سلامت الکترونیک دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، جهت‌گیری نوین نظام‌های آموزش عالی به سوی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم، برای توسعه اقتصادی و انتقال فناوری از دانشگاه به صنعت، تحول شگرفی در نقش دانشگاه‌های سنتی ایجاد کرده است. لذا دانشگاه‌های کارآفرین علاوه بر فعالیت‌های آموزش و پژوهش، عامل تحقق نوآوری و کارآفرینی هستند. از این رو گسترش فرهنگ و بسترسازی مناسب برای کسب و کارهای الکترونیک در حوزه سلامت از مهمترین جهت‌گیری­‌های دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

اولین رویداد استارتاپ ویکند (Startup Weekend) سلامت الکترونیکی دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در تاریخ 3 تا 5 مرداد 1397 همزمان با روز ملی کارآفرینی در دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد. این رویداد با هدف ترویج فرهنگ خلاقیت، کارتیمی و کارآفرینی، ایجاد محیط خلاقانه و کارآفرینانه میان نخبگان دانشگاهی برای پرورش روحیه کسب و کارهای نوین در زمینه سلامت الکترونیکی، شناسایی ایده‌های فناورانه برای توسعه کسب و کارهای نوپا در حوزه سلامت الکترونیکی برای کاهش هزینه‌های خدمات سلامت محور، گسترش عدالت و مدیریت بحران در بخش سلامت، استفاده از پتانسیل کسب و کارهای الکترونیکی سلامت برای ترویج خدمات سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها و ایجاد ارتباط موثر بین تیم‌های کارآفرین و سرمایه‌گذاران علاقه مند برگزار خواهد شد.

سلامت الکترونیکی، روشی تازه در مراقبت‌های بهداشتی، تشخیصی و درمانی است که با فرایندها و مداخلات الکترونیکی پشتیبانی می‌­شود. این حوزه شامل به‌کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات برای دسترسی بهتر به اطلاعات و خدمات سلامت، بالا بردن کیفیت ارائه خدمات درمانی و دسترسی آسانتر به مراقبت‌های بهداشتی در سلامت الکترونیکی است.

عمده محورهای اولین رویداد استارتاپ ویکند سلامت الکترونیکی دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، سواد سلامت و خود مراقبتی، تشخیص آنلاین بیماری، سیستم‌های هوشمند تصمیم یار بالینی، ارتباط الکترونیکی پزشک و بیمار، مداخلات هوشمند، سیستم‌های هوشمند توریسم سلامت، بیمارستان مجازی و امنیت داده در نظام سلامت الکترونیکی است.

روند اجرایی این رویداد بدین صورت است که علاوه بر صاحبان ایده، افرادی که علاقه‌مند به ایده‌پردازی هستند نیز از سراسر کشور قادر به شرکت در این رویداد هستند. در این رویداد، آموزش‌های لازم برای تبدیل ایده به یک استارتاپ کارآمد ضمن کارگاه‌های آموزشی و ارائه مشاوره‌های تخصصی به شرکت‌کنندگان ارائه می‌­شود؛ همچنین امکان تیم‌سازی برای علاقه‌مندان در این رویداد امکان ‌پذیر خواهد بود. پس از تکمیل طرح‌ها با کمک مربیان با تجربه، ایده‌ها مورد ارزیابی داوران قرار می‌گیرد و ایده‌­های برتر انتخاب شده و برای تجاری‌سازی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

مراحل انجام کار در نگاه کلی شامل “فراخوان برای دریافت ایده‌های خلاقانه مبتنی بر حل مسئله در حوزه سلامت الکترونیکی”، “بررسی و داوری طرح‌ها و انتخاب طرح‌های برگزیده”، “حمایت مادی و معنوی در قالب تشکیل مرکز رشد و شتابدهی ایده” و “نظارت مستمر و پشتیبانی فنی، علمی و اجرایی از تیم‌های برگزیده در مرکز رشد تا رسیدن به طرح تجاری مورد نظر” خواهد بود.

فراخوان اولین رویداد استارتاپ ویکند سلامت الکترونیک دانشکده مجازی از 17 اردیبهشت امسال شروع شده و تا 20 تیرماه 97 ادامه خواهد داشت. تمامی صاحبان ایده در حوزه سلامت الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به لینک ثبت ایده اولین رویداد استارتاپ ویکند سلامت الکترونیک دانشکده مجازی به آدرس www.ehealthsw.tums.ac.ir نسبت به ثبت نام برای شرکت در رویداد حاضر اقدام کنند و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شماره 42036001-021 داخلی 101 و 104 تماس بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید