آتش‌سوزی در 15 هکتار از جنگل‌ها و مراتع بهمئی

  • حوادث
  • یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ۹:۲۳
    کد خبر :303932

​فرماندار شهرستان بهمئی از وقوع یک فقره آتش سوزی در جنگلها و مراتع منطقه سرآسیاب یوسفی این شهرستان خبرداد.
“حکمت‌الله سنایی” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: این آتش سوزی که از ساعت 16 روز جمعه، 25 خرداد ماه آغاز شده بود با تلاش نیروهای ادارات، سپاه و مردمی، شوراهای اسلامی، دهیاران شهرستان و نیروهای ستاد بحران استان روز شنبه مهار شد اما بعلت وزش باد شدید، کُنده‌های باقی مانده دوباره شعله‌ور شدند.

وی اظهارکرد: شب گذشته نشست ستاد بحران شهرستان بهمئی تشکیل شد و صبح امروز(یکشنبه، 27 خرداد ماه) بیش از 150 نفر نیرو برای مهار کامل این آتش سوزی به منطقه اعزام شدند.

فرماندار شهرستان بهمئی خاطرنشان کرد: نیرو هایی که برای خاموش کردن آتش اعزام می‌شوند با امکانات اولیه و دست خالی، و با وسایلی مثل بیل، چوب و شاخه درختان اقدام به مهار آتش می‌کنند.

سنایی تصریح کرد: دیروز یک فروند بالگرد اورژانس گچساران به منطقه اعزام شد که دو نفر دو نفر نیروها را در چند پرواز به محل آتش‌سوزی انتقال داد.

وی ادامه داد: امروز یکشنبه، 27 خرداد ماه از پدافند هوایی شهرستان بهبهان در خواست کمک نیرو و خودرو کرده‌ایم که به کمک ما آمدند.

فرماندار شهرستان بهمئی عنوان کرد: طبق برآورد اولیه حدود 15 هکتار از جنگل‌های بلوط و مراتع واقع در منطقه به طور کامل در آتش سوخت .

سنایی در خصوص علت آتش سوزی تاکید کرد: هنوز علت دقیق آتش سوزی مشخص نیست و در حال بررسی است.

به گزارش ایسنا، شهرستان بهمئی به مرکزیت شهر لیکک از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد در ۳۰۰ کیلومتری یاسوج، مرکز استان قرار دارد .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید