معاون شورای عالی آموزش و پرورش:

در اجرای سند تحول بنیادین نباید دچار شتابزدگی شد / مداخله مجلس در روند جذب نیرو در آموزش وپرورش

    کد خبر :303919

معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در اجرای سند تحول بنیادین نباید دچار شتابزدگی شد و باید با آرامش کار کارشناسی انجام گیرد و همه ابعاد قضیه بررسی شود تا تعلل و شتابزدگی در کار وجود نداشته باشد.

به گزارش ایسنا، احمد عابدینی درباره اجرای سند تحول بنیادین و موانع پیش رو، اظهار کرد: علل موفقیت یا عدم توفیق در اجرای سند، بسیار متنوع و متفاوت است. بدون تردید برخی زیرساخت‌ها باید در اجرای سند آماده شود که بعضی از این زیرساخت‌ها در اختیار آموزش و پرورش است و بعضی از موضوعات نیز باید با همکاری دستگاه‌های دیگر انجام شود.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از این زیرساخت‌ها تامین اعتبارات است که این مهم مستلزم هماهنگی با نهادهای مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی است. همچنین نیروی انسانی یکی از چالش‌های اساسی آموزش و پرورش است. اساسا هماهنگی با سازمان امور استخدامی انرژی زیادی می‌برد تا مجوزهای لازم برای استخدام صادر شود.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش با تصریح بر اینکه سند تحول بنیادین باید در آموزش و پرورش کاملا پذیرفته و نهادینه شود، عنوان کرد: در کنار این موضوع مراجع تصمیم‌گیر نیز باید با آموزش و پرورش همراهی کنند زیرا مدیریت و ساماندهی منابع انسانی بسیار اثرگذار است.

وی افزود: در اجرای سند تحول بنیادین نباید دچار شتابزدگی شد و باید با آرامش کار کارشناسی انجام گیرد و همه ابعاد قضیه بررسی شود تا تعلل و شتابزدگی در کار وجود نداشته باشد. برخی از اقداماتی که در آموزش و پرورش صورت گرفته با روح حاکم بر سند همخوانی نداشته است یعنی گاهی اوقات، سلایق افراد و مسئولان به نام سند اجرا شده است.

عابدینی با ذکر مثالی ادامه داد: یکی از ایراداتی که به آموزش و پرورش می گیرند ساختار ۶، ۳، ۳ است که بر اساس سلایق و تصمیمات مدیران است و بخشی از سند نیست. ریشه همه مشکلات و مسائل و همچنین مبدا آغاز تحول نیروی انسانی است یعنی امکان ندارد تحول توسط فردی که به تحول باور ندارد اتفاق بیافتد. اشکال این است که برخی مواقع کسانی پرچم‌دار تحول می‌شوند که باور و توانایی اجرای آن را ندارند.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش در پایان به روند استخدام و جذب نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: مداخله مجلس به عنوان یک مرجع قانون گذاری در استخدام و تعیین نوع افرادی که باید وارد آموزش و پرورش شوند کاملا دخالت در کار اجرایی و کند کردن روند است. زمانی بوده که مجلس ۷۰ هزار نیرو بدون هیچ آموزشی را به آموزش و پرورش تحمیل کرده است و به این شکل، این افراد به مدت ۳۰ سال بر سرنوشت فرزندان ما مسلط می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید