وکیل ترامپ به دام اف.بی.آی افتاد

    کد خبر :303823

دفتر دادستانی کل ایالات متحده در یک بیانیه اعلام کرد که گنجینه ای از پیام ها و ارتباطات مایکل کوهن را که در تلفن همراه بلک بری او ذخیره شده بود، رمزیابی کرده است.

اف بی آی به 731 صفحه از پیام ها و تماس های مخفیانه وکیل ترامپ دسترسی پیدا کرد. درواقع این سازمان موفق شد اسرار مهمی از ارتباطات رمزگذاری شده مایکل کوهن را افشا کند.

بر اساس این بیانیه، اف بی آی موفق شده 731 صفحه از مکالمات کوهن را از پیام رسان های واتساپ و سگنال استخراج کند. این پیام های رمزنگاری شده به ارتقای سطح اسناد و مدارکی که در خصوص فعالیت های غیرقانونی وی جمع آوری شده بود کمک می کند.

افزون بر این، آژانس امنیت ملی ایالات متحده موفق شده به 16 صفحه اسناد مهم که توسط کوهن معدوم شده بودند در جریان یک بازرسی دست پیدا کند.اما شاید برای شما سوال باشد که اف بی آی چگونه به این موبایل و اسنادش دست پیدا کرده است.

اگرچه اف بی آی مدتی پیش تمامی وسایل الکترونیک و هوشمند وی را مصادره کرده بود، اما اخیرا موبایل دوم او را به دست آورد و با حکم دادستانی تمامی اطلاعات این موبایل را که حدود 315 مگابایت اطلاعات را شامل می شد، بازیابی کرد.

این اطلاعات در شرایطی به دست آمده که هم اکنون، اپل با نیروهای امنیتی بر سر موضوع بازیابی اطلاعات کاربرانش و رصد داده های آنان به شدت درگیر است.بنابراین باز هم این پرسش مطرح می شود که آیا همواره رصد اطلاعات کاربران حرکتی نادرست است و یا در برخی موارد الزامی و کاربردی به نظر می رسد؟

به گزارش انتخاب ،نسخه ای از اطلاعاتی که از گوشی بلک بری کوهن بازیابی شده بود، به او و تیم وکلای او تحویل داده شد. وی تا تاریخ 25 ژوئن برای بررسی پیام ها و دفاع از خود فرصت دارد.پیش از این نیز اف بی آی اطلاعات دو موبایل و یک آیپاد وی را تحت بررسی قرار داده بود ولی بخش بزرگی از اطلاعاتشان شخصی بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید