دور زدن سیستم های دفاعی بدن توسط سلول های سرطانی

  • آرشیو
  • شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۵۰
    کد خبر :303693

محققان با تحقیقات خود به نتیجه رسیدند که سلول های توموری همواره راهی را برای دور زدن سیستم های دفاعی بدن پیدا می کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، با نگاه به رفتار سلول های سرطانی در بدن، محققان مرکز سرطان روژل دانشگاه میشیگان کشف کرده اند که سلول های توموری مسیرهای متابولیکی را برای کنترل روی نوعی از سلول های ایمنی که به رشد سرطان ها کمک می کند، بازبرنامه ریزی می کنند.

سلول های سرکوب کننده مشتق از میلوئیدها در ریز محیط تومورها زندگی می کنند و ایمنی سرطان را بلوک می کنند. همچنین آن ها رشد شبه سلول های بنیادی که منجر به تهاجمی شدن سرطان می شود را تحریک می کنند.

بیمارانی که دارای تعداد زیاد از این سلول های سرکوب کننده باشند، شرایط بدتری دارند؛ به این معنی که سیستم ایمنی آن ها، به اندازه کافی قوی نیست که با تومور مبارزه کند. در مورد این سرطان ها، زمانی که سلول های سرکوب کننده مشتق از میلوئید زیاد باشند، ایمنی درمانی نیز غیر موثر خواهد بود زیار سلول های T ایمنی سرکوب می شوند.

مطالعه سلول های سرطان سینه سه گانه منفی نشان داده است که فرایند متابولیکی وجود دارد که به موجب آن، سلول ها گلوکز را تجزیه می کنند و بیان ایزوفرم خاصی از C/EBP-beta را تنظیم می کنند که منجر به تکوین سلول های سرکوب کننده بیشتری می شد.

در این حالت سیستم ایمنی آن قدر قدرت ندارد که بتواند روی سلول های توموری اثر بگذارد و در نتیجه منجر به پیش آگهی ضعیف بیماران مبتلا به سرطان سینه سه گانه منفی می شود.

گزینه درمانی زیادی برای سرطان سینه سه گانه منفی وجود ندارد که یکی از دلایل آن غیر موثر بودن ایمنی درمانی های موثر در مورد سایر سرطان ها برای این سرطان به علت وجود سلول های سرکوب کننده مشتق از میلوئید است. امید می رود که با درک بهتر این سلول ها و مکانیسم عمل آن ها، راه های درمانی جدیدی برای سرطان سینه سه گانه منفی بازد شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید