وقتی راه صعود با دو مساوی بسته شد؛

چرا تساوی پرتغال – اسپانیا به ضررمان بود؟

  • ورزشی
  • شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۴۰
    کد خبر :303690

تیم ملی اسپانیا و پرتغال شب گذشته به تساوی ۳-۳ رسیدند و این، نتیجه ای بد برای تیم ملی ایران است.

پیش از آغاز جام جهانی کمتر کسی تصور می‌کرد واژه ها و اخبار، احتمالات صعود ایران پس از بازی با مراکش را بررسی کنند اما شاگردان کی روش علاوه بر کسب ۳ امتیاز، امیدوارکننده ظاهر شدند و حالا تهِ دلمان به شگفتی سازی بیشتر نیز امیدواریم.

اما پس از پیروزی ایران، اکثر اهالی فوتبال اعتقاد داشتند که نتیجه تساوی اسپانیا و پرتغال به نفع ماست و بعد از رقم خوردن این نتیجه، خوشحال بودند. اگر چه این نتیجه سبب شد تا ایران صدرنشین گروه مرگ باشد، اما اگر قرار را به رویاسازی و صعود بگذاریم، تساوی پرتغال و اسپانیا نتیجه ای بد برای ایران بود.

اما دلیل این موضوع؛ ایران در شرایطی از مرحله گروهی صعود می‌کند که یکی از تیم های اسپانیا و پرتغال حذف شوند. بنابراین پیروزی در بازی مستقیم این دو تیم، تکلیف ایران را مشخص می کردند و ما می دانستیم باید تلاش کنیم همراه با این تیم راهی مرحله بعدی شویم. چه بهتر میشد که این تیم اسپانیا باشد، چرا که در این صورت فرصت لغزش برابر این تیم و از دست دادن صدرنشینی را داشتیم.

به گزارش ورزش سه، همچنین در صورت وجود یک برنده در آن بازی، ایران با دو تساوی می‌توانست جواز صعود را قطعا به دست بیاورد چرا که در بدترین حالت، در هفته پایانی با یک تیم ۷ امتیازی و یک تیم ۴ امتیازی روبرو بودیم اما الان ممکن است در هفته پایانی که ۵ امتیازی خواهیم بود (با فرض دو تساوی) با دو تیم ۵ امتیازی روبرو باشیم و به دلیل تفاضل گل کمتر یا گل زده کمتر (تساوی پرگل اسپانیا پرتغال) از صعود باز بمانیم.

البته فراموش نکنیم در دو بازی سخت مقابل اسپانیا و پرتغال، کار بسیار سختی پیش رو داریم و امتیاز گرفتن از این تیم ها کار آسانی نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید