رییس اتحادیه فروشندگان اتومبیل: بالا بردن قیمت خودرو باعث قهر مردم از بازار می‌شود/شرکت‌های چینی هیچ افزایش قیمتی اعمال نکرده‌اند

    کد خبر :303620

رییس اتحادیه فروشندگان اتومبیل گفت: وقتی شرکت‌های چینی، هیچ گونه افزایشی در قیمت خودروهای خود اعمال نکردند و حتی با 20 درصد مبلغ به صورت پیش فروش، خودرو به مشتری تحویل می‌دهند بر چه اساس این سه شرکت داخلی، قیمت خودروهای چینی خود را این چنین افزایش داده‌اند؟
سعید موتمنی در خصوص وضعیت خودروهای دست دوم در بازار گفت: به طور طبیعی وقتی قیمت خودروی صفر بالا می‌رود در بازار دست دوم نیز تاثیر می‌گذارد امروز این بازار نیز دچار شوک شده است به طوری که تقاضا زیاد، ولی عرضه وجود ندارد.

به گزارش نامه نیوز وی گفت: شخصی که می‌خواهد خودرو خود را تبدیل به احسن کند از این می‌ترسد که با فروش خودرو دیگر نتواند خودروی دیگری تهیه کند.

موتمنی ادامه داد: تفاوت قیمت در این یک هفته به حدی بوده که در بازار دست دوم به اندازه دو مدل یا دو سال تاریخ تولید تاثیر داشته است. یعنی اینکه اگر یک خودرو مدل 95 را با 100 میلیون تومان هفته گذشته می‌شد خرید اکنون با همین مقدار پول خودرو مدل 93 یا 92 را می‌توان خریداری کرد.

رییس اتحادیه فروشندگان اتومبیل در خصوص قیمت خودروهای وارداتی گفت: با توجه به اینکه امسال هیچ گونه وارداتی نداشتیم قیمت این خودروها کاملا پیشنهادی شده است یعنی هر کسی هر قیمتی که می‌خواهد اعلام می‌کند به طور مثال خودرو اسپرتج که سال گذشته 275 میلیون تومان بود امروز 400 میلیون فروش می‌رسد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه قیمت دلار بالا رفته و مسکن و طلا نیز افزایش قیمت داشته‌اند مردم سرمایه‌های کوچک و متوسط خود را به سمت خودرو خارجی آورده‌اند زیرا می‌بینند قیمت این نوع خودروها به صورت هفتگی بالا می‌رود پس برای ارزش افزوده، سرمایه خود را در بخش خودرو خارجی سرمایه گذاری می‌کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان اتومبیل گفت: اگر بخواهیم خلاصه بگویم خودروسازها در حال حاضر تصمیم گرفته‌اند قیمت خودرو را در بازار بالا ببرند. وقتی شرکت‌های چینی، هیچ گونه افزایشی در قیمت خودروهای خود اعمال نکردند و حتی با 20 درصد مبلغ به صورت پیش فروش، خودرو به مشتری تحویل می‌دهند بر چه اساس این سه شرکت داخلی، قیمت خودروهای چینی خود را این چنین افزایش داده‌اند در صورتی که ما هیچ مشکلی با چین نداریم.

موتمنی در پایان گفت: در نهایت بالا بردن قیمت خودرو باعث می شود که بازار به رکود برود و مردم مانند سال‌های قبل با بازار قهر کنند و در نتیجه دود این عمل به چشم دولت خواهد رفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید