هوای تهران سالم است/ پیش‌بینی افزایش آلاینده‌های هوا

    کد خبر :303521

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به سالم بودن هوای تهران، در عین حال از افزایش آلاینده‌های هوا تا فردا خبر داد.

حسین شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی طی عصر امروز (۲۶ خرداد) است، اظهار کرد: در برخی ساعات این روز وزش باد با بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی – جنوبی انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، طی امروز (۲۶ خرداد) وضعیت کیفی هوای برخی مناطق پایتخت ازنظر آلاینده ازن در شرایط ناسالم به ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد داشت، همچنین وزش باد در برخی ساعات افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه این شرایط جوی فردا (۲۷ خرداد) تداوم دارد، گفت: برای برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود تا فردا (۲۷ خرداد) بر غلظت آلاینده‌ها به طور نسبی افزوده شود، تصریح کرد: دمای هوای پایتخت طی دو روز آینده به طور نسبی افزایش می‌یابد.

وی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۶۹ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون پایتخت با شاخص میانگین ۵۹ همچنان در شرایط سالم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید