معاون ساماندهی امور جوانان از وزارت ورزش و جوانان تشریح کرد

طرح دوباره لایحه تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش درمجلس

    کد خبر :303457

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از مطرح شدن دوباره لایحه “تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش” در نیمه تیرماه در صحن مجلس خبر داد.

محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح آخرین وضعیت لایحه تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش و جوانان گفت: براساس آخرین تصمیم مجلس شورای اسلامی لایحه تفکیک سه وزارت خانه صنعت و معدن، وزارت راه و شهرسازی و وزارت ورزش و جوانان در کمیسیون تغییر ساختار رأی نیاورده، البته مشکل رأی نیاوردن این لایحه، وزارت ورزش و جوانان نبوده است.

وی با اشاره به پیگیری دولت برای مطرح شدن دوباره این لایحه در مجلس افزود: دولت باید مطرح شدن مجدد دوباره موضوع لایحه تفکیک را پیگیری می‌کرد تا موضوع به صحن بیاید که این کار را انجام داده و مکاتبه آن نیز انجام شده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به آخرین اقدامات و پیگیری‌های معاونت ساماندهی جوانان درباره این لایحه اظهار کرد: بر اساس آخرین پیگیری که انجام دادم، گفته شده است که در نیمه تیر ماه این لایحه بار دیگر به صحن می‌آید و مطرح می‌شود و این بار نیز سرانجام لایحه به این بستگی دارد که نمایندگان چه طور به آن رای بدهند.

تندگویان در ادامه تصریح کرد: بعد از این که این لایحه در کمیسیون تغییر ساختار رد شد، اگر دولت آن را پیگیری نمی‌کرد این لایحه به بایگانی مجلس می‌رفت و از دستور خارج می‌شد. با توجه به نامه‌ای که معاونت پارلمانی دولت به مجلس زد و تاکید دولت روی این لایحه، مجلس موظف است که لایحه را دوباره به صحن بیاورد. اگر نمایندگان با کلیات این لایحه موافقت کنند و وارد جزییات شوند بحث جوانان هم دوباره مطرح می‌شود، اما اگر بار دیگر کلیات رد شود ما هم از دستور مجلس خارج می شویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید