فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد

لزوم استقلال شهرستان ری/زمان آن رسیده شهرستان نمایندگان مجزا در مجلس و شهرداری داشته باشد

    کد خبر :303258

فرماندار ویژه شهرستان ری با تاکید بر لزوم استقلال شهرستان ری افزود: قانون در این مورد تکلیف را مشخص کرده و زمان آن فرا رسیده تا این شهرستان نمایندگان مجزا در مجلس شورای اسلامی و شهرداری مستقلی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، هدایت الله جمالی‌پور درباره لزوم استقلال سیاسی شهرستان ری برابر قانون گفت: سال گدذشته ۴۰۰ میلیارد ریال عوارض این شهرستان از درآمد پالایشگاه نفت تهران به شهرداری تهران اختصاص داده شد، این در حالی است که اگر این شهرستان دارای شهرداری مستقل باشد، می‌تواند از این درآمدها بهره‌وری بهتری انجام دهد.

وی افزود: شهرداری ری باید اعتبارات ویژه و حساب مشخص و جداگانه داشته باشد، چرا که شهرداری منطقه ۲۰ (شهرری) در این مدت، حتی اختیارات لازم برای تخصیص زمین شهرک اداری در این شهرستان را نداشته است. شهرستان ری در سال گذشته بیشترین درآمد مالیاتی را در استان داشته است لذا باید درآمدها در این شهرستان هزینه شود.

وی ادامه داد: شاخص آلودگی هوا در این شهر ۲۰۰ است در صورتی که شاخص آلودگی شهر تهران در حدود ۱۷۰ است و رسیدگی به این معضل نیاز به چاره جویی اساسی دارد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در بخش دیگری از صحبت های خود درباره تشکیل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی در شهرستان ری گفت: پیگیری‌های خوبی در این زمینه انجام گرفته است تا ستاد فرماندهی در این شهرستان تشکیل شود. امنیت مردم را نباید به شوخی گرفت، ماده ۱۳ تقسیمات کشوری مشخص کرده است که تمامی دستگاه ها باید ساختار لازم خود را در شهرستان ایجاد کنند.

وی افزود: نیروی انتظامی با ۲ مامور مبارزه با قاچاق کالا و ارز نمی‌تواند انبارهای جنوب تهران را کنترل کند و مبارزه با قاچاق نیاز به ساختارهای اساسی دارد که با وجود ستاد فرماندهی نیروی انتظامی محقق می‌شود

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید