آمریکایی‌ها برای سفر به ایران “ممنوعیتی” ندارند

    کد خبر :30317

«مشکل صدور ویزای ایران برای گردشگران آمریکایی برطرف شده و اتباع این کشور می توانند بدون هیچ مشکلی برای گرفتن ویزا و انجام این سفر اقدام کنند.»

ابراهیم پورفرج که از ابتدای امسال موفق به اجرای چهار تور آمریکایی با جمعیتی نزدیک به ۹۰ نفر در ایران شده است، به ایسنا گفت: درحال حاضر هیچ مشکل و یا ممنوعیتی برای سفر گردشگران آمریکایی به ایران وجود ندارد و آنها با اطمینان خاطر می‌توانند برای گرفتن ویزا اقدام کنند.

وی با بیان این که ویزای ایران برای اتباع آمریکایی با شرایطی مشابه گذشته صادر می‌شود، افزود: حتی مدت زمان صدور این ویزا به حداقل دو هفته کاهش پیدا کرده که این امتیاز بسیار بالایی برای گردشگران آمریکایی محسوب می‌شود، چرا که قبلا این فرایند دست‌کم یک ماه زمان می‌برد.

رییس جامعه تورگردانان، آمریکایی‌ها را به واسطه نوع خدمات با کیفیتی که دریافت می‌کنند، از جمله درآمدزاترین گردشگران ایران دانست و در ادامه درباره تاثیر جو سیاسی حاکم میان دو کشور بر کاهش جمعیت گردشگران آمریکایی در ایران و یا کنسل شدن سفر آنها، توضیح داد: بحث‌ها و فرمان‌هایی که رییس جمهور آمریکا درباره ایران داشته، روی سفر گردشگران این کشور تاثیر چندانی نداشته است، حتا اروپایی‌ها که گاهی از آمریکایی‌ها در انتخاب مقصد الگو می‌گیرند نیز از آن جریان تاثیری نگرفته‌اند.

وی اضافه کرد: در این مدت با آن که صدور ویزا برای گردشگران آمریکایی تحت تاثیر فرمان‌های سیاسی قرار گرفته بود، اما هیچ یک از آژانس‌های گردشگری این کشور، تور ایران را کنسل نکردند، هرچند بنا به شرایط، جابجایی زمانی رخ داد، اما در این چند ماه وزارت امور خارجه کشورمان کمال همکاری را انجام داد تا گردشگرانی که قبلا ویزای ایران را گرفته و یا در نوبت سفر به کشورمان بودند، برنامه‌شان را بدون کوچکترین تغییری اجرا کنند.

پورفرج درباره انصراف برخی گردشگران آمریکایی پس از آن جریان سیاسی که البته دولت آمریکا همچنان روی اجرای آن پافشاری دارد، گفت: طبیعی است دستورهای سیاسی در آن مقطع زمانی، روی گروهی که هنوز برای این سفر اقدام نکرده بودند، تاثیر بگذارد، اما در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد. البته باید آگاه باشیم گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند معمولا مرخصی طولانی‌تری می‌گیرند و وقتی تاریخ سفر جابجا می‌شود، دیگر معلوم نیست چه زمانی دوباره وقت کنند به این سفر بیایند و یا شاید هم برای همیشه این فرصت را از دست بدهند. در زمانی که آن اتفاق افتاد، برخی گردشگران آمریکایی به این خاطر امکان سفر به ایران را از دست دادند و منصرف شدند، اما تورهایی که از قبل برنامه‌ریزی شده بود، کنسل نشدند، فقط با تاخیر اجرا شدند.

رییس جامعه تورگردانان ایران همچنین اظهار کرد: درحال حاضر نه تنها برای اتباع آمریکایی، بلکه برای سایر ملیت‌هایی که امکان سفر به ایران دارند، مشکلی در صدور ویزا وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید