آمریکا به خاطر اسرائیل از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج می شود

    کد خبر :303148

رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک و آمریکایی خبر داده است که آمریکا احتمالا به زودی از شورای حقوق بشر سازمان ملل به دلیل مواضع ضد اسرائیلی این شورا خارج شود.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، فعالان دیپلماتیک خبر داده اند که آمریکا ممکن است از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شود.

بر اساس این خبر مذاکرات واشنگتن در خصوص اصلاحاتی که این کشور معتقد است باید در شورای حقوق بشر سازمان ملل ایجاد بشود موفقیت آمیز نبوده است به همین دلیل احتمالا آمریکا از این شورا که مقر آن در ژنو است خارج شود.

یک منبع آمریکایی به رویترز گفته که به نظر می رسد خروج آمریکا از این شورا به زودی رخ دهد، این منبع که نخواست نامش فاش شود توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه نداده است.

اما نیکی هیلی نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل پیشتر به صورت علنی به شورای حقوق بشر سازمان ملل گفته بود که با توجه به ضدیت دیرینه این شورا با اسرائیل، آمریکا ممکن است از این شورا خارج شود.

یکی از بنود ثابت این شورا که در سال 2006 تأسیس شده است بند اقدامامات ضد فلسطینی اسرائیل در اراضی اشغالی است که آمریکا خواستار حذف آن است.

آمریکا معتقد است که این شورا ضد اسرئیلی است و در دوران ریاست جورج بوش هم سه سال این شورا را تحریم کرده بود تا اینکه با روی کار آمدن اوباما در سال 2009 واشنگتن بار دیگر به این شورا بازگشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید