انگلیس هم شانس با فرانسه و آلمان

  • ورزشی
  • جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۱۶
    کد خبر :303106

یک شرکت تحلیل و پردازش داده‌های آماری با بررسی‌ای مفصل نشان داده که شانس انگلستان برای قهرمانی در جام جهانی به اندازه‌ی آلمان و فرانسه خواهد بود.

در این پیش‌بینی آماری که داده‌های مختلفی از تعداد گل‌ها و کارت‌های قرمز و انواع و اقسام اطلاعات دیگر را برای نقطه‌ی عزیمت تحلیل مورد استفاده قرار داده، شانس انگلستان را 5 درصد اعلام کرده. البته برزیل با شانس 32 درصدی و اسپانیا با شانس 17درصدی بخت‌های اصلی قهرمانی در جام جهانی اعلام شده‌اند ( هر چند این تحلیل پیش از اخراج لوپتگی و بزرگترین بحران تاریخ فوتبال اسپانیا منتشر شده ).

این تحلیل نشان می‌دهد که انگلیس اگر در طول تورنمنت هماهنگ‌تر شود، شانس خود را به شدت افزایش خواهد داد. البته این گزاره مسلماً درباره‌ی هر تیمی صادق خواهد بود اما با مقایسه‌ی عملکرد انگستان به عنوان تیم، با مدلی که برای پیش‌بینی تنها آمار انفرادی بازیکنان را مد نظر قرار می‌دهد، کاملاً روشن است که انگلستان نمونه‌ی بارز تیمی است که به عنوان تیم، نسبت به مجموع بازیکنانش امتیاز به مراتب کمتری بدست می‌آورد. به اعتباری می‌توان گفت انگلیس بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارد ولی به عنوان تیم نمی‌تواند از همه‌ی قابلیت‌ها و توانایی‌های بازیکنانش استفاده‌ی صد در صدی ببرد.

یکی از کارشناسانی که در طراحی این مدل پیش‌بینی مشارکت داشته می‌گوید ” اطلاعات ما از برزیل در آمریکای جنوبی و مکزیک در آمریکای شمالی کامل است. چون این تیمها در قاره‌های خود مسابقات بسیار زیادی برگزار کرده‌اند. حجم بسیار زیاد داده‌هایی که از این مسابقات بدست آمده برای هر چه دقیق‌تر شدن مدل به ما کمک کرده. این در مورد تیم‌های اروپایی هم صادق است. ما بر اساس این مدل شانس انگلستان برای قهرمانی در جام جهانی را 8 درصد و شانس این تیم برای رسیدن به فینال را 18 درصد پیش‌بینی کرده‌ایم “. البته این پیش‌بینی بر اساس مدل بازیکنان بوده و در مدل تیمی، شانس انگلستان برای قهرمانی 5 درصد و شانس این تیم برای رسیدن به فینال 10 درصد پیش‌بینی شده است.


به وضوح می‌بینید که در مدل تیمی، نتایج پایین‌تر هستند. کوتاه سخن اینکه، سه شیر نشان‌ها باید تیم تر شوند.

کارشناس آمار مورد اشاره می‌گوید ” تعجب نخواهیم کرد اگر انگلیسی‌ها در جریان تورنمنت، به مرور که بیشتر در کنار هم بازی می‌کنند، هماهنگی بیشتری پیدا کرده و با هدایت گرت ساوت‌گیت، تیم انگلستان نتایج بهتری از مدل پیش‌بینی تیمی ما بدست بیاورد “.

از دیگر تیم‌هایی که نتایج مدل تیمی‌شان بدتر از مدل انفرادی است، می‌توان به بلژیک، فرانسه، اسپانیا و در کمال شگفتی، آلمان اشاره کرد.

به گزارش ورزش سه، بر اساس این مدل، برزیل برای قهرمانی در جام جهانی 32 درصد شانس دارد و پیدا است که شکست دادن طلایی‌پوشان برای هیچ تیمی ساده نخواهد بود. برزیل با ستاره‌هایی مثل نیمار، گابریل یسوس، مارسلو، کازمیرو، کوتینیو با هدایت مربی قابلی مثل تیته، بدون کوچکترین شک و شبهه، بخت اول قهرمانی در روسیه و فتح ششمین جام جهانی تاریخ خود هستند.

همینطور که در نمودار مشخص است، تیم ایران در این مدل، در میانه‌ها، و بالاتر از تیم‌هایی مثل نیجریه، ایسلند و مصر قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید