قول مدیری برای پرداخت ۲۰ میلیون به ۲۰ رفتگر

    کد خبر :302895

همزمان با عید سعید فطر، رامبد جوان مجری و کارگردان برنامه تلویزیونی «خندوانه» میزبان مهران مدیری شد.

مهران مدیری در همان ابتدای برنامه درباره حال این روزهایش گفت: همیشه امید دارم که وضع بهتر بشود. معتقدم باید تلاشمان را برای بهتر شدن حالمان انجام دهیم چرا که می‌دانم هر روز اخبار مختلف و بعضاً عجیب و غریبی را می‌شنویم تا حدی که دیگه لمس شدیم (خنده).

مجری برنامه «دورهمی» درباره دوران کودکی خود اظهار کرد: در کودکی خیلی شیطنت نداشتم؛ بیشتر کتاب می‌خواندم و گوشه گیر بودم. ما چهار برادر هستیم که دو برادرم در سوئد زندگی می‌کنند. محسن برادر بزرگم نقاش و پیانیست است؛ مسعود و مهرداد مقیم سوئد هستند و در رشته‌های خودشان فعال هستند.

اما یکی از بخش های جذاب «خندوانه » خاطره جالب مهران مدیری از حضور یک فرد اتوکشیده نسبتا مغرور سر لوکیشن باغ مظفر بود. مدیری با لحن جذاب و طنازانه همیشگی خود گفت: یک روز من در اتاق گریم لوکیشن باغ مظفر بودم که آقایی آمد و با یک غرور خاصی رو به من کرد و گفت: آقای مدیری من بخواهم وارد سینما بشوم چه کار باید بکنم؟ من هم در جواب گفتم: باید بلیت بخری! (خنده). البته بعدش دلم سوخت با خودم گفتم نباید این طور جواب می دادم که امیدوارم من را ببخشد.

وی افزود: البته سر معلم هایم خیلی آتش سوزاندم. چند تا از آن‌ها را حتی مرحوم کردم؛ یک بار هفت ترقه را زیر یکی از معلم‌ها گذاشتم، صحنه را خوب یادم می‌آید در مدرسه می‌دوید و جیغ می‌زد من را از آن مدرسه که هیچ، از کل منطقه اخراج کردند (خنده).

مدیری درباره آغاز فعالیت حرفه‌ای هنری خود گفت: من کودکی سختی داشتم و بیشتر کارها را تجربه کرده ام اما ماجرای بازیگری و کار هنر به طور حرفه‌ای از سن چهارده سالگی و با تئاتر برایم شروع شد. قبل از آن، یک بار دوم ابتدایی به طور اتفاقی، نقشی را در نمایش مدرسه‌ای بازی کردم و جایزه هم گرفتم.

وی افزود: من در رادیو هم کار کردم و همیشه گفتم بهترین دوران کاری من بوده، حقوق نمی‌گرفتیم؛ اما حالمان خوب بود. ارتباطات واقعی ما بیشتر بود.

مدیری گفت:در تلویزیون با همان «نوروز ۷۲» معروف شدم و کارم گرفت.

در ادامه رامبد جوان خطاب به مدیری گفت: هیچ وقت نشد که من و تو با هم همکاری کنیم تو برای پلاک ۱۴، نقطه چین و … از من برای کار دعوت کردی اما برنامه‌های ما هیچ وقت جور نشد . یک بار هم برای« پسر آدم دختر حوا»، من تو را دعوت به همکاری کردم. تو از نقش حامد کمیلی خوشت آمد؛ در حالی که من برای‌نقشی‌ که خودم در آن فیلم بازی کردم تو را در نظر داشتم. خلاصه آن بار هم نشد و تو سر کار دیگری رفتی، اینجا بود که مدیری گفت: بله، مال خوب روی زمین نمی‌ماند (خنده).

رامبد جوان در ادامه گفت: البته شاید این اتفاق می‌توانست حدود ۲۵ سال قبل بیفتد، زمانی که تو در تالار مولوی برای پرواز ۵۷ تست می‌گرفتی. من تا پشت در تالار آمدم، اما آخرش هم نتوانستم داخل بیایم، اگر آمده بودم کلی کار باهم کرده بودیم .

مدیری گفت: مطمئنی قبول می‌شدی؟! و در ادامه گفت: راستش من خودم اولین بار که برای تست رفتم؛ استاد مصطفی اسکویی با کلی هماهنگی من را دعوت کرد و تا وارد محل تست شدم، گفت: گمشو بیرون، یک سال بعد همین موقع بیا. من تعجب کرده بودم و او به من گفت: هوا برفیه و تو هنوز نمی‌دانی باید قبل از ورود به جایی برفی، کفشت را بتکانی! برو و هر وقت آداب معاشرت را یاد گرفتی بیا. من آن لحظه همه آرزوهایم بر باد رفت!

اما برنامه امشب خندوانه، حواشی جذابی هم داشت؛ مثل بحث مهران مدیری با رامبد جوان درباره اضافه وزنش و استفاده از بالش مبل برای پوشاندن این چاقی و یا بحث بر سر اینکه پشه‌ها و در کل حشرات جزو حیوانات نیستند! اظهار نظری‌که تعجب مدیری را برانگیخت.

ماجرا از این قرار بود که رامبد جوان دوبار در میان گفتگو، پشه‌هایی را که بالای سرش بود کشت و با دیدن این صحنه‌ها مدیری گفت: آن وقت ادعا می‌کنی که حامی حیوانات هستی؟! رامبد جوان هم در پاسخ گفت: حشره‌ها جزو حیوانات نیستند! مدیری هم با خنده گفت: چقدر خوب شد به این برنامه آمدم واقعاً به معلوماتم اضافه شد (خنده)

ساخت سریال کمدی مدیری بهار سال آینده کلید می خورد

مدیری همچنین درباره فعالیت‌های هنری آینده اش گفت: احتمالاً تا بهار سال آینده یک کار کمدی خواهم ساخت البته قبلاً گفته بودم که یک فیلم جدی می‌سازم؛ و این فیلم درباره جنگ خواهد بود اما امکان دارد شما یک تفنگ هم در آن مشاهده نکنید.او سپس از تجربه حضور خود در میدان جنگ و دوران دفاع مقدس گفت.

در ادامه رامبد جوان گفت: برنامه «دورهمی» حاشیه‌های زیادی داشت و خیلی‌ها به تو انتقاد کردند و واکنش‌های متفاوتی از میان مسئولان داشتی، اما تو همیشه بر خود مسلط هستی و هیچ پاسخی به آن‌ها ندادی.

مدیری در ادامه با بیان اینکه از هیچ چیزی نمی ترسد، گفت: من برخلاف آن چیزی که همه تصور می کنند، آدم معتقدی هستم، و همیشه می دانم و معتقدم که خداوند مراقب و مواظب ماست به همین دلیل همه چیز را دست خدا می سپارم و می دانم که هیچ چیز دست ما نیست. اگر قرار باشد اتفاقی هم برای من رخ بدهد من کاره‌ای نیستم. همیشه حرف و حدیث ها در حوزه ما وجود دارد، به نظرم دنیا تا این حد که ما آن را جدی گرفتیم ارزش ندارد وکل عمر انسان به یک پلک زدن از دست می رود.

مدیری در خصوص اجرای برنامه دورهمی گفت: «دورهمی» فوق العاده بود چرا که در هیچ کاری مثل «دورهمی» ارتباط من با مردم نزدیک نبود ،تجربه اجرای «دورهمی» خیلی لذت بخش بود و در این مدت حرفهای مهمی در حوزه فرهنگ، آسیب های اجتماعی و … گفته شد.

وی در ادامه با اشاره به رسالت برنامه دورهمی و خندوانه اظهار کرد: هر کاری و هر برنامه ای شکل و شمایل خاص خودش را دارد، در خندوانه شاید هدف این باشد که به مردم امید بدهیم و ساعتی شاد باشیم، اما من کاری دیگری انجام می دهم و بی رحمانه مسائل و مصایب فرهنگی، اجتماعی و بعضا سیاسی را نقد می کنم. درواقع این تضادها ، مجموعه برنامه ها را به تعادل می رساند.

همچنین مدیری در ادامه گفتگو خود با جوان به ایفای نقش های خود در عرصه سینما و تلویزیون اشاره کرد و گفت: نقش هایی که من بازی کردم اکثرا سمبل یک آدم تنهاست که در میان جماعتی نادان و منفعت طلب و پر از دروغ فضایی کمدی خلق می کند و درآن حرف های جدی می زند.

کارگردان برنامه تلویزیونی «دورهمی» با بیان اینکه این دنیا دیگر ارزش ندارد، تاکید کرد: در جهانی که پر از فقر و جنگ و حضور داعش، خشم، مشکلات اقتصادی است و شکل اروپا و خاورمیانه تغییر کرده است، دنیا ارزشی ندارد، وقتی ترامپ، حیوان و رئیس جمهور ایالات متحده است دیگر دنیا ارزش ندارد و زیبایی در آن وجود ندارد، به عقیده من بشر در سخت ترین دوران خودش از نظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … است.

جوان در ادامه به سوالات مدیری در برنامه «دورهمی» اشاره کرد، که مدیری همیشه در پایان گفتگو هایش درباره خوشبختی و عشق می پرسید و مدیری گفت: اساسا خوشبختی ربطی به فضا، موقعیت شغلی و … ندارد، درست است که پول و شغل خوشبختی را امکان پذیر می کند اما بسیاری از افراد هم هستند که با این امکانات خوشبخت نیستند.

مدیری در ادامه گفت:احساس خوشبختی، اطمینان، تجربه و دانش شخصی هر فرد است که ما چقدر به دیگران کمک می کنیم، دست یکدیگر را می گیریم، مجموعه این رفتارهاست که حس خوشبختی می آورد که من دارم و همه مشکل هایی که مردم ایران دارند من و تو هم داریم و آن را لمس می کنیم.

مدیری در ادامه پیرامون سوال معروف عاشق شدن، بیان کرد: عشق موضوع مهمی است، و اینکه من همیشه اصرار داشتم مهمان ها حتما اسم فردی را بیان کنند، بخش طنز و بامزه گفتگوی ما بود. اما مهم برای من همان تعریفی است که هر مهمان از عشق بیان می کرد. تعریف عشق خیلی سخت است اما عشق های من،فرزندانم ( فرهاد و شهرزاد) هستند. این عشق تنها موردی است که هر چقدر بچه ها پیش می روند، ما خوشحال تر می شویم، و احساس می کنم هر چه که در جهان خوبی است برای فرزندان است و به نظرم این خالصانه ترین عشق است.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «در حاشیه»، در پاسخ به سوال رامبد جوان مبنی بر اینکه خواب بامزه و خنده دار می بینی، گفت: من فقط کابوس می بینم ، 7ساله فقط کابوس می بینم و تا حدی وحشتناک هستند که قادر به تعربف آنها هم نیستم. صبح ها که بیدار می شوم احساس می کنم کتکم زدند و حتی بعضی اوقات شب ها هم نمی خوابم. یک بار سر قهوه تلخ، یکی از دوستانم که روانشناس است آمد و موضوع را به او گفتم، که جواب داد: «ناخودآگاه ذهنت در حال تخلیه است و به وسیله کابوس و خواب خودش را نشان می دهد.» دکتر آن زمان گفت کاری نداشته باشم و زمان می گذرد، اما 7 سال گذشت و همچنان ادامه دارد.

مدیری افزود: مدل و ذات من آدمی تلخ و گوشه گیر است و از وقتی یادم میاد همین شکلی بودم، البته این چیز بدی نیست و از این تنهایی و تلخی لذت می برم.

جوان از مدیری پرسید در ازای چه کاری یا چه چیزی حاضری حرفه کارگردانی و بازیگری را کنار بگذاری؟ مدیری پاسخ داد: من در ازای یک بشقاب دمپختک، هرچی که بخواهید را کنار می گذارم البته دمپختکی که روی آن نیمرو باشد.

همچنین در ادامه با اشاره به آثاری که تا به امروز تولید کرده است،گفت: در بین کارهایی که تولید کردم از همه بیشتر «قهوه تلخ» را دوست دارم.

وعده مدیری برای پرداخت ۲۰ میلیون تومان به ۲۰ رفتگر شهرداری

گفتنی است؛ در ادامه برنامه پس از ثبت لبخند 14 ثانیه ای مهران مدیری در دوربین خندوانه، او قول داد تا در دو روز آینده به بیست نفر از رفتگرانی که در خیابان خدمت می کنند، نفری یک میلیون تومان بدهد.

در ادامه برنامه، جناب خان به جمع داخل استودیو اضافه شد و پس از سلام و احوال پرسی با مدیری، قطعه ای جنوبی را به مدیری تقدیم کرد و او را کاپیتان کمدی ایران معرفی کرد، همچنین به رسم یادبود به مدیری یک نارگیل هدیه داد.

مجموعه اشعار مهران مدیری تا دو ماه دیگر به چاپ می رسد

مدیری در ادامه پس از گفتگو با جناب خان، درخصوص چاپ کتاب اشعارش بیان کرد: در مقابل اساتید و شاعران کشور، نوشته های من را نمی توان شعر گفت، اما مجموعه اشعارم که در قالب شعر نو هستند، از دوران بعد از جنگ تا امروز نوشته شده است که حدود سی تا چهل برگ است و شاید تا دو ماه آینده به چاپ برسد، البته هنوز عنوانی ندارد.

بعد از رفت و آمد حشرات در استودیوی خندوانه، جناب خان به اتفاقات اخیر در زمینه حیوان آزاری و کودک آزاری اشاره کرد و گفت: «از این پس اگر بفهمم کسی آزاری به حیوانی رسانده، میام دهنش رو کاه گل می گیرم.»

مدیری ادامه داد: این نوع رفتار با حیوانات یک نوع مریضی است، اصلا اگر حیوانات نباشند جهان بدون آنها معنی ندارد و در بحث کودکان هم که آنها تمام زندگی هستند. به عقیده من افرادی که این کار را می کنند، انسان های نرمالی نیستند و واقعا بیمار هستند.

جناب خان به پخش برنامه دورهمی در شبکه های ماهواره ای اشاره کرد و خطاب به مدیری (با خنده) گفت: حلالم کن، ببخش! به خاطر آن معامله 500 میلیونی، از دستم در رفت. اما نفهمیدم آخر «قهوه تلخ» چه شد؟

سرانجام سریال قهوه تلخ

مدیری گفت: در قسمت های پایانی قهوه تلخ ،قرار بود پادشاه آن زمان حمله کند و من و سیامک انصاری به وسیله خوردن یک قهوه به زمان حال بالای برج میلاد برگردیم، که اصلا نشد و این قسمت ساخته نشد و در حال حاضر هم موقعیت ساخت آن وجود ندارد و دیگر نه کاخی برای لوکیشن است و نه دوستانی مثل عارف لرستانی عزیز.

واکنش مدیری به حاشیه سازی ها علیه اجرایش در دورهمی/ کاپیتان طنز ایران فیلم جنگی می سازد

موزه دورهمی به زودی برگزاری می شود

جوان در پایان، هدایای برنامه «خندوانه» را به مدیری تقدیم کرد و براساس قولی که داده بود هدیه خودش را که لوح خندوانه بود به موزه دورهمی داد و از زمان برگزاری آن پرسید که مدیری در پاسخ گفت: هنوز عده ای هدایای خودشان را تحویل نداده اند که آنها جمع آوری شده، و به زودی برنامه ای برای موزه دورهمی خواهیم داشت.

در پایان این برنامه ،مدیری برای حفظ امنیت و آرامش کشور دعا کرد و برنامه به پایان رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید