قیمت سکه ۲۰درصد حباب دارد

    کد خبر :302685

رئیس شورای عالی نظارت کانون صرافان از وجود حباب ۲۰ درصدی در قیمت سکه خبر داد.

سعید مجتهدی با اعلام این مطلب که هم اکنون ارزش واقعی سکه حدود دو میلیون تومان است، افزود: قیمت هر قطعه سکه به بیش از دو میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

به گزارش بازتاب به نقل از تسنیم،‌ وی همچنین با بیان اینکه طی چند ماه گذشته ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی کاهش یافته و همین مسئله سبب شده سرمایه گذاران سرمایه های خود را به ارز تبدیل کنند، اظهارداشت: سرمایه های مردم به سمت بازار سکه سوق پیدا کرده است.

رئیس شورای عالی نظارت کانون صرافان با اشاره به اینکه با سرازیر شدن سرمایه های مردمی به سمت بازار سکه تعادل میان عرضه و تقاضا بر هم خورده است، ادامه داد: این مسئله منجر به ایجاد حباب 20 درصدی در قیمت سکه شده است.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی متولی سیستم پولی، سکه و ارز است، گفت: فروش سکه و ارز به صرافی های دارای مجوز از بانک مرکزی واگذار شده است.

مجتهدی ضمن تاکید بر اینکه با تمهیدات بانک مرکزی باید حباب سکه از میان برداشته و به قیمت واقعی نزدیک شود، افزود: مردم باید سکه مورد نیاز را از صرافی های دارای مجوز خریداری و فاکتور معتبر دریافت کنند تا دچار زیان نشوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه پول های سرگردان در شرایطی که تورم بالایی وجود دارد به سمت بازار سکه و ارز هدایت می شود، یادآور شد: انتظار می رود بانک مرکزی در سریع ترین زمان ممکن تمهیداتی برای کنترل بازار سکه بیندیشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید