احتمال دیدار نخست وزیر ژاپن و رهبر کره شمالی در تابستان

    کد خبر :302316

یک رسانه ژاپنی نوشت که توکیو درصدد است دیداری میان نخست وزیر این کشور و رهبر کره شمالی در ماه‌های آگوست یا سپتامبر سال جاری انجام بگیرد.

به گزارش بازتاب، روزنامه ژاپنی «یومیوری شیمبون» روز پنج‌شنبه (امروز) گزارش داد توکیو درصدد برگزاری نشستی میان سران ژاپن و کره شمالی است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این رسانه ژاپنی به نقل از چندین منبع دولتی افزود، مقامات دو کشور بارها با یکدیگر طی ماه‌های اخیر تماس گرفته و درباره مذاکره و دیدار میان سران دو کشور گفت‌وگو کرده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم به نقل از روزنامه «سانکی شیمبون» ژاپن نوشته است، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در دیدار خصوصی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهورآمریکا در سنگاپور گفته بود برای نشست با نخست وزیر ژاپن آماده است.

رویترز به نقل از یومیوری افزود، طبق گفته یک مقام توکیو، ژاپن برای هزینه‌های خلع سلاح اتمی کره شمالی کمک خواهد کرد و در صورت امکان «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در ماه آگوست به پیونگ یانگ سفر می‌کند.

در غیر اینصورت، احتمالا نخست وزیر ژاپن، رهبر کره شمالی را در صورت حضور در نشست انجمن اقتصادی کشورهای شرق آسیا در ماه سپتامبر در شهر «ولاد‌ی‌وستوک» روسیه ملاقات می‌کند.

روز سه‌شنبه گذشته بعد از کشمکش‌های متعدد، سرانجام سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور دیدار و پیونگ یانگ خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره را در قبال تضمین امنیتی واشنگتن پذیرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید