نحوه پرداخت کمک هزینه کفن و دفن بیمه شدگان

    کد خبر :302215

سازمان تامین اجتماعی شرایط دریافت هزینه کفن و دفن و وسایل کمک پزشکی، شیوه های بازرسی الکترونیک و… را اعلام کرد.

به گزارش مهر:سازمان تامین اجتماعی در مورد شیوه های بازرسی الکترونیک اعلام کرد: سه شیوه بازرسی الکترونیک وجوددارد که به ترتیب شامل:

– بازرسی به درخواست بیمه شده مبنی بر پیگیری عدم ارسال حق بیمه از سوی کارفرمایان

– تقاضای بازرسی به درخواست #کارفرما به علل ورود کارگر جدید یا ایجاد کارگاه جدید یا صدور مفاصا حساب

– بازرسی سیستماتیک سازمان تامین اجتماعی از کارگاه ها هر ٣ الی ٤ ماه توسط بازرسان

مدارک لازم برای دریافت کمک هزینه کفن و دفن

١- دفترچه درمانی متوفی
٢- گواهی فوت بیمه شده
٣- مستندات و مدارک مربوط به کفن و دفن (فاکتور و …)

سامانه سوابق

همچنین بیمه شدگان می توانندجهت مشاهده سوابق بیمه ای خود با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی به نشانی https://www.tamin.ir و با استفاده از راهنما ی موجود، در صفحه سامانه سوابق بیمه شدگان ثبت نام نموده و پس از ایجاد و فعال شدن حساب کاربری، از وضعیت بیمه پردازی و سوابق پرداخت حق بیمه خود مطلع شوید.

وسایل کمک پزشکی

کمک هزینه اروتز و پروتز به ١- بیمه شدگان اجباری و خانواده تحت تکفل آنان. ٢- مستمری بگیران و خانواده تحت تکفل آنان. ٣- مقرری بگیران بیکاری و خانواده تحت تکفل آنان.٤- بیمه شدگان اختیاری و خانواده تحت تکفل آنان پرداخت می شود.

کمک هزینه

یکی از تعهدات سازمان تأمین اجتماعی پرداخت هزینه های مربوط به وسایل کمک پزشکی است و کسانی که به این وسایل نیازدارند با تجویز پزشک مربوطه به شعب سازمان مراجعه می کنند و پس از تأیید شورای پزشکی یا پزشک معتمد هزینه های مربوطه پرداخت می شود.

خدمات قابل ارائه در کارگزاری ها

دریافت لیست حق بیمه – صدور، تجدید صدور و تمدید اعتبار دفترچه درمانی – کمک هزینه ازدواج – کمک هزینه کفن و دفن – بازرسی از وضعیت اشتغال مشمولان بیمه بیکاری – انجام تعهدات کوتاه مدت (اروتز و پروتز) و… از جمله خدماتی است که در کارگزاری ها ارائه می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید