ایران به هاب منطقه ای بزرگ ترین خودروساز چین تبدیل می شود

مدیر تجارت خارجی شرکت سایک موتور چین گفت: ایران هاب منطقه ای تولید محصولات این شرکت خواهد بود و برابر توافقات حاصله، 30 درصد تولیدات شرکت «ام جی پارس موتور تبریز» به کشورهای خاورمیانه صادر می شود.

لین یونگ (Lin Yong) مدیرعامل شرکت ام جی پارس موتور تبریز که 50 درصد سرمایه آن متعلق به بزرگ ترین خودرو ساز چینی است، در یک مصاحبه مطبوعاتی در شانگهای در پاسخ به خبرنگار اقتصادی اعزامی ایرنا، افزود: نخستین هدف ام جی پارس موتور، سهم گیری از بازار داخلی ایران است که در ابتدا پنج درصد هدف گذاری شده و شامل تولید بیش از 50 هزار خودرو در سال است. وی اظهار کرد: اما در حقیقت، ما برای آینده به بیش از این میزان فکر می کنیم.

**انتقال فناوری و دانش فنی به ایران هدف قطعی سایک موتور
یونگ در پاسخ به این سوال که آیا دانش فنی و فناوری تولید نیز به ایران منتقل می شود، گفت: به طور قطع؛ به دلیل تحریم ها و عقب ماندن فناوری تولید ایران، خودروهای مجهز به سیستم های نوین نمی توانند با فناوری موجود ایران تولید شوند و ما وقتی محصولاتمان را در ایران تولید می کنیم، در حقیقت این خواسته و هدف به ویژه در بخش بومی سازی را تامین می کنیم و در واقع فناوری و دانش فنی محصولات خود را به ایران منتقل می کنیم.
به گفته وی، در شروع کار 20 درصد ساخت خودرو و در 2 سال آینده دستکم 50 درصد آن در ایران انجام می شود.

**تولید خودرو مناسب برای بازار ایران
مدیر تجارت خارجی سایک موتور در پاسخ به این سوال که آیا خودرو مناسبی برای بازار ایران طراحی خواهد شد؟ گفت: ما در حقیقت این کار را کرده ایم. طراحی و ساخت خودروی ام جی 360 به اتمام رسیده و به بازار ایران عرضه شده است.
یونگ اضافه کرد: همچنین ما در حال مذاکره برای ارتقاء خودروی شاسی بلند (اس یو وی) فعلی خود در ایران در طول سال جاری میلادی هستیم و اوایل سال آینده نیز خودروی اس یو وی دیگری به بازار ایران عرضه می شود.
به گفته وی، خودروی مدل ام جی 360 که مجهز به سیستم های نوین است، برای بازار ایران مناسب تر از سایر خودروهای موجود در این بازار است.

**برنامه توسعه خدمات پس از فروش
مدیر تجارت خارجی بزرگ ترین خودروساز چین که یک شرکت دولتی است، در مورد برنامه این شرکت برای ارتقاء خدمات پس از فروش در ایران گفت: پس از هفت سال تلاش برای بهبود رتبه خدمات پس از فروش خودروهای چینی در ایران، بر اساس یک مطالعه، این رتبه در سال 2015 معادل 6 بوده که رتبه بسیار خوبی است اما ایده آل و مطلوب نیست و ما تلاش می کنیم رتبه بهتری به دست آوریم.

 

وی یادآور شد: ما پیش تر با ایران سرمایه گذاری مشترک انجام داده ایم و در آینده نزدیک، انبار قطعات و مراکز خدمات پس از فروش بیشتری برای برند های سایک موتور در ایران ایجاد خواهیم کرد.
وی افزود: همچنین ما برای انجام امور تعمیر خودرو و آموزش فنون آن به مکانیک های ای ایرانی، افراد متخصصی را به ایران اعزام خواهیم کرد.
مدیرعامل ام جی سایک موتور تبریز تاکید کرد: در بلندمدت نیز سیستم کامل خدمات پس از فروش را برای مشتریان ایرانی خود راه اندازی می کنیم.
به گزارش خبرنگار اعزامی به شانگهای، شرکت صنایع خودروسازی شانگهای یا همان سایک (SAIC)، از بزرگترین شرکت های تولید خودرو چین به شمار می رود، ۵۰ درصد سهام ام جی موتور تبریز ایران را در اختیار دارد.
سایک موتور اکنون با شرکت ام جی پارس موتور تبریز قرارداد همکارِی دارد و قرار است در اواسط سال جاری میلادی 2 مدل خودرو روانه بازار ایران کند.
در نمایشگاه بین المللی خودروی شانگهای 2017 که در این شهر تجاری برپا شده، بیش از یک هزار و صد شرکت خودروسازی چینی و حدود 300 خودرو ساز خارجی شرکت کرده اند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید