نطق تند و تیز یک نماینده مجلس: قاچاقچی خود ماییم!

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۱۴
    کد خبر :302081

محبی‌نیا در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در مخالفت با بررسی اولویت‌دار اعمال تبصره یک ماده 104 برای لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا همچنین تأکید کرد: «چه مشکلی وجود دارد که بعد از گذشت 20 سال وضعیت گفتمان غالب موضوع قاچاق است و روزبه‌روز نیز وخیم‌تر می‌شود».

فریاد نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس به هوا رفت. به‌ویژه اختلال چند روز اخیر در بازار ارز و طلا موجب شد نطق او بیش از حد عادی شور و حرارت داشته باشد. عصبانی بود و در پایان جمله‌بندی‌ها مشت‌هایش را روی میز می‌کوبید. خیلی ساده و صریح از خودش و نمایندگان حاضر در مجلس انتقاد کرد و نهادهای گردن‌کلفتی که به‌گفته او نه‌تنها جلوی قاچاق ارز را نگرفته‌اند که به‌طریقی دستی از دور در آتش دارند.

جهانبخش محبی‌نیا با تأکید بر اینکه مشکل قاچاق قانون‌گذاری و نظارت نیست، گفت: «مشکل این بخش مدیریتی است. نهادهای گردن‌کلفت، به اسم انجام وظیفه، با قاچاق، اقتصاد ایران را به این روز درآورده‌اند؛ برادر بیدار شو، برادر بیدار شو، برادر بیدار شو

او همچنین برآشفته سخنانش را این‌طور ادامه داد: «تا کی می‌خواهید این بازی‌های پارلمانی را ادامه دهید؟ دروغ می‌گوییم که دنبال مبارزه با قاچاقیم. اختلال بازار ارز نشان داد قاچاقچی خود ماییم».

او همچنین افزود: «مملکت ما در موقعیت بدی است. تا کی می‌خواهید این بازی‌ها را ادامه دهید. هی اصلاحیه، اصلاحیه. قانون برنامه پنج‌ساله جواب نداد. قانون مبارزه با فساد جواب نداد. قانون مبارزه با قاچاق جواب نداد. والله و بالله در بیرون از این پارلمان به ما می‌خندند. دروغ می‌گوییم که به‌دنبال حل اشتغال جوانان‌ایم. دروغ می‌گوییم که با قاچاق مبارزه می‌کنیم با این روند به فکر مدیریت بحران‌ها هستیم؟ همین اختلال اخیر در بازار ارز نشان از این است که نه‌تنها با قاچاق مبارزه نکرده‌ایم، بلکه قاچاقچی خود ماییم. دولت ادعا می‌کند دولت اسلامی است. اما یک شاخص اقتصادی نداریم که بگوییم در حوزه اقتصاد موفق بوده‌ایم».

محبی‌نیا در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در مخالفت با بررسی اولویت‌دار اعمال تبصره یک ماده 104 برای لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا همچنین تأکید کرد: «چه مشکلی وجود دارد که بعد از گذشت 20 سال وضعیت گفتمان غالب موضوع قاچاق است و روزبه‌روز نیز وخیم‌تر می‌شود».

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تک اب در مجلس با بیان اینکه راهکار مبارزه با قاچاق قانون‌گذاری نیست، گفت: «20 سال به‌طور مداوم تمامی مسئولان، نمایندگان در امر مبارزه با قاچاق صحبت و جلسه برگزار می‌کنند، اما در نهایت قاچاق بزرگ‌ترین تهدید کشور محسوب می‌شود در این زمینه چه مشکلی وجود دارد که بعد از گذشت 20 سال هنوز این معضل مدیریت نشده است. باور بفرمایید مشکل ما نه تقنین است و نه نظارت. مشکل ما به والله مدیریت است. اقتصاد مملکت را به اسم مبارزه با قاچاق به این روز رسانده‌اید».

این نماینده مردم در مجلس دهم با توجه به اینکه مشکل قاچاق قانون‌گذاری و نظارت نیست، تأکید کرد: «دولت ادعا می‌کند حتی یک شاخص اقتصادی نداریم که با استناد به آن بتوان بگوییم در اقتصاد موفق بوده‌ایم؛ صحنه را برگردانید و عقب‌ماندگی جامعه را ورق بزنید».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید