چنارانی: ‌دولت باید به شکل ویژه برای درمان و تهیه داروی بیماران خاص ورود پیدا کند

    کد خبر :301932

یک عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: اگر این طرح به این شکل ادامه پیدا کند باعث می‌شود تا چالش بزرگی را در ادامه داشته باشیم و به هیچ عنوان نتوانیم آن را حل کنیم.

به گزارش ایسنا، هاجر چنارانی در تذکر شفاهی با استناد به ماده ۲۴ آیین‌نامه نظارت مجلس بیان کرد: امروز دولت باید به کالاهای اساسی مردم توجه داشته باشد. دولت باید به دنبال تامین دارو و درمان مردم باشد و این نیاز اساسی بیماران سرطانی است که دربه در به دنبال داروخانه‌هایی هستند که داروهای خود را پیدا کنند. دولت باید این نیاز اساسی مردم را تامین کند. چرا دولت پول پزشکان و داروخانه‌ها را پرداخت نمی کند؟

وی ادامه داد: امروز بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان مبلغ بدهکاری دولت به داروخانه‌ها است. آقای رییس جمهور طرح تحول سلامت به کجا رسید؟

چنارانی در ادامه پرسید: چرا این طرح با تمامی نواقص و مشکلاتی که دارد پیگیری نمی شود؟ اگر این طرح به این شکل ادامه پیدا کند باعث می‌شود بزرگی را در ادامه داشته باشیم و به هیچ عنوان نتوانیم آن را حل کنیم.

وی افزود: باید جلوی احتکار داروها گرفته شود و با مشکلاتی که امروز برای تمام بیماران به وجود آمده است چرا مسئولان وزارت بهداشت نسبت به دغدغه بیماران هیچگونه احساسی ندارند؟ دولت باید به شکل ویژه برای درمان و تهیه داروی بیماران خاص ورود پیدا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید