ریچارد کلایدرمن: آرزوی اجرا در ایران را دارم

    کد خبر :301854

ریچارد کلایدرمن (پیانیست و موزیسین مطرح جهان) در نخستین اظهارات رسمی خود از عشق و علاقه‌اش برای اجرای زنده در ایران سخن گفت.

خبرگزاری ایلنا: ریچارد کلایدرمن که قرار است در روزهای ۳۱ خرداد و ۱،۲،۳،۵،۶ تیر و طی شش سانس در سالن وزارت کشور روی صحنه برود، در نخستین اظهار نظر رسمی که به صورت فایل ویدئویی در اختیار رسانه‌های ایران قرار داده است، متذکر شده که همیشه هدفش از موسیقی ارائه صلح و عشق در جهان است.

کلایدرمن در این باره گفته: «سلام به دوستان عزیزم از ایران.من ریچارد کلایدرمن هستم که با شما صحبت می‌کنم. می‌خواستم به شما بگویم که چقدر خوشحال هستم که در پایان ماه ژوئن برای اولین بار به کشور بزرگ و زیبای شما برای اجرای کنسرت می‌آیم. بیش از بیست سال، آرزوی من بود که برای شما اجرا کنم و در نهایت رویای من به واقعیت تبدیل خواهد شد.»

کلایدرمن در ادامه اوضیح داده: «به مدت چهل سال، من با موسیقی‌ام به همه جای دنیا سفر کرده‌ام و تنها هدف من ارائه شادی، زیبایی، احساسات زیبا، اخلاق مداری و به ویژه صلح و عشق است. این همه چیزی است که من می‌خواهم به شما در کنسرت‌هایم در کشورتان ارائه دهم. به زودی می‌بینم‌تان.»

اغلب مخاطبان ایرانی کلایدرمن را با آثاری چون «کاج نقره‌ای»، «ماه آتش»، «قلب طلایی»، «نامه‌ای به مادرم»، «خاطرات» و «کریسمس» می شناسند. «کلایدرمن» تاکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ ملودی ضبط کرده‌ و با فروش بیش از ۸۰ میلیون نسخه دارای ۲۷۰ صفحهٔ طلایی و ۷۰ صفحهٔ پلاتینیوم است. وی سبک رمانتیک نوینی را با تلفیق موسیقی کلاسیک و پاپ ساخته و استاندارد جدید از اجرای پیانو را که برای اغلب علاقه‌مندان پیانو و حتی مبتدیان قابل اجراست، پدیدآورده است. کتاب رکوردهای جهانی گینس، از وی به عنوان «موفق‌ترین نوازنده پیانو در سراسر دنیا» نام برده شده‌است.

کلایدرمن در اولین اجرای رسمی خود در ایران غافلگیری ویژه‌ای را نیز برای مخاطبان ایرانی خود دارد و قرار است قطعه «ای ایران» را با پیانو برای دوستداران ایرانی‌اش بنوازد.

ارکستر بزرگ «ایستگاه» به سرپرستی «مهدی نوروزی» نیز در این کنسرت در کنار ریچارد کلایدرمن ساز خواهند زد.

کنسرت ریچاردکلایدرمن به همت موسسه «رویال هنر» و تهیه‌کنندگی مجید عبدی برگزار خواهد شد و بلیت‌فروشی این کنسرت نیز در سایت «ایران کنسرت» آغاز شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید