روند تدوین سند جامع روابط علمی بین‌المللی ایران ارائه شد

    کد خبر :301823

گزارش روند تدوین سند جامع روابط علمی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه شد.

به گزارش بازتاب به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۰۶ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارش تدوین شده در مرکز همکاری های علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیرامون «سیاست‌ها و برنامه‌های دولت چین در راستای بهبود وضعیت اشتغال» ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به نحوه سیاستگذاری و برنامه ریزی در کشور چین به منظور افزایش سطح اشتغال، مواردی مانند بهبود نظام مالیاتی به نفع رونق بازار کسب و کار، ساده سازی فرآیندهای اداری و مقررات زدایی و حمایت از صنایع کوچک به عنوان بخشی از سیاست ها و برنامه ها مورد اشاره قرار گرفت.

در ادامه جلسه گزارشی از روند تدوین «سند جامع روابط علمی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران» ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به بررسی این سند در ۶ جلسه متوالی شورای عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری بیش از ده هزار ساعت جلسه در این زمینه مواردی مانند لزوم ارتباط علمی بین المللی در کنار حفاظت از سرمایه‌های علمی کشور نیز مورد اشاره قرار گرفت.

دستور پایانی جلسه ۱۰۶ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه گزارش معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون وضعیت پژوهش کشور ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به تغییرات صورت گرفته در آموزش عالی در طول ۴۰ سال گذشته، لزوم توجه به فرآیند نوآوری در کشور مورد اشاره قرار گرفته است.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به تخصیص حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه در قالب بند ط تبصره ۹ قانون بودجه ۹۷ به امور پژوهش، تخصیص مناسب این بودجه به منظور مصرف بهینه آن مورد توجه قرار گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید