عربستان قیمت نفت را در منطقه آسیا 60 سنت افزایش داد

    کد خبر :30164

بلومبرگ اعلام کرد: در حالی که پیش از این عربستان برای افزایش سهم خود از بازارهای منطقه قیمت نفت خود را در سه ماه متوالی کاهش داده بود پس از تمدید توافق اوپک قیمت را در بازارهای آسیایی ۶۰ سنت افزایش داد.

به نقل از بلومبرگ، براساس اعلام یک فرد آگاه عربستان سعودی قیمت نفت خود را برای فروش در بازارهای آسیا و برای ماه جولای افزایش داد.

گفته می‌شود که افزایش قیمت نفت از سوی عربستان برای منطقه آسیا به دلیل افزایش تقاضا انجام می‌شود.

براساس گفته‌های فرد آگاه که نخواست نامش فاش شود شرکت نفتی دولتی عربستان سعود «آرامکو» قیمت رسمی نفت سبک عرب را برای منطقه آسیا تا 60 سنت افزایش داد.

این فرد آگاه گفت: این موضوع هنوز به صورت عمومی اعلام نشده و قرار است عربستان امروز قیمت نفت جدید نفت را برای ماه جولای را اعلام کند.

کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیر اوپک از جمله روسیه در 25 می توافق قبلی اوپک مبنی بر کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت در روز را به مدت 9 ماه دیگر تمدید کرد.

خالد الفالح وزیر نفت عربستان پیش‌بینی کرده است که این تمدید می‌تواند بازار نفت تا اوایل 2018 متعادل کند.

این در حالی است که فعالیت‌ دکل‌های حفاری نفت شل آمریکا روز به روز در حال افزایش است و این مسئله سبب شده قیمت نفت برنت از ابتدای امسال 12 درصد کاهش یابد.

براساس گزارش بلومبرگ، آرامکو قیمت نفت سبک عرب را طی سه ماه گذشته کاهش داده بود. چرا که به دنبال سهم بازار خود در منطقه بود.

بلومبرگ معتقد است عربستان سعودی که در توافق اولیه اوپک قبول کرد تولید نفت خود را 500 هزار بشکه در روز کاهش دهد بازار خود را در منطقه دو دستی تقدیم ایران و عراق کرد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید