طرف‌های فاینانس به تعهدات خود پایبند نیستند

    کد خبر :301538

کارشناس اقتصاد بین‌الملل ضمن انتقاد از ناتمام ماندن پروژه‌های فاینانس شده، گفت: طرف‌های قرارداد چندان به تعهدات خود پایبند نیستند.

غلامحسین طاهری کارشناس اقتصاد بین الملل با بیان اینکه استفاده از فاینانس یک فرصت برای کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: این موضوع به میزان اعتماد کشورهای خارجی در تامین منابع مالی بستگی دارد، بعبارتی تضمین بازگشت سرمایه گذاری انجام شده در این امر بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی با بیان اینکه فاینانس، از جمله راه‌های جمع آوری وجوه برای تامین منابع یک پروژه سرمایه گذاری با سرمایه قابل تفکیک برای اجرای برخی پروژه‌های اقتصادی و عمرانی است و می‌تواند در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد، افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر بسیاری از پروژه‌هایی که قرار بوده به روش فاینانس تامین مالی شوند همچنان نیمه تمام باقی مانده‌اند چرا که دوطرف به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

طاهری افزود: در شرایطی که اقتصاد کشور بخصوص در بخش نفت و گاز نیاز به یک سرمایه گذاری جدی دارد، طرف‌های فاینانس پروژه چندان به تعهدات خود پایبند نیستند و در نیمه کار، از تعهد خود خارج می‌شوند.

این کارشناس اقتصاد بین الملل، با تأکید بر اینکه فاینانس باید در جهت پروژه‌های زیربنایی و اصولی اجرایی شود گفت: اجرای فاینانس می‌تواند راه حل مناسبی برای بسیاری از سرمایه گذاری‌ها مورد نیاز کشور از جمله شرکت راه آهن و … باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید